رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با تاسیسات نیوز خبر داد:

استانداردهای پژوهش محور محصولات ضدکرونایی در راه است

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان ملی استاندارد ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به تدوین استانداردهای پژوهش محور محصولات مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده است که به زودی اعلام و رعایت آن اجباری خواهد شد.
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز با اعلام این خبر با بیان اینکه تا کنون ۱۳ استاندارد برای وسایل و ملزومات بهداشتی در این زمینه و به طور کلی برای سلامتی تدوین شده است گفت:‌ از زمان شیوع کرونا هم در زمینه تدوین استاندارد و هم در زمینه رعایت آن در تولید محصولات مختلف با انجام آزمایش‌های مختلف در آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد به طور جدی مشغول کار شده‌ایم.
وی با بیان اینکه پیش از این استاندارد اجباری برای تولید ماسک به جز ماسک جراحی نداشتیم گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا، سازمان ملی استاندارد در صدد تدوین استانداردهای پژوهش محور در این زمینه کرده است که به زودی اعلام و رعایت آن الزامی خواهد شد.
به گفته پیروزبخت درباره الکل و شوینده‌ها رعایت تولید استانداردها به شکل جدی‌تری انجام شد و در حال حاضر نیز در بازار با حضور همکاران ما در بخش آزمایش و … با توجه به شرایط در باره این محصولات اولویت خاصی در نظر گرفته‌ایم.
رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: با توجه به شرایط جامعه و ایجاد بحران موجود ، اولویت ما ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مردم است و در این راستا رعایت استاندارد درباره لباس و تجهیزات بهداشتی را نیز با تعامل مطلوب وزارت بهداشت انجام می‌دهیم.
وی در پایان یادآور شد: تا کنون بسیاری از واحدهای متخلف تولید کننده محصولات تقلبی شناسایی و پلمب شده‌اند و به زودی آمار دقیقی در این زمینه ارائه خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;