ساخت و ساز مهندسان با «مقررات شرعی» همراه می شود!

کتاب مقررات شرعی ساختمان و مهندسان از سوی هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد.
کتاب مقررات شرعی ساختمان و مهندسان منتشر شد
به گزارش تاسیسات نیوز، محمد معرفت، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام، انسان‌ها در مرتبه رفتار و عمل نیز باید راه درست را از نادرست بشناسند و ارزش‌ها و معیارهای والا را عمل کنند و از کجی‌ها و زشتی‌ها بپرهیزند. آنچه متعهد و متولی این قسم از برنامه‌ها و اهداف اسلام است احکام شرعی یا فقه نامیده می‌شود؛ در حقیقت، فقه، مجموعه مقررات عملی مکتب اسلام است که از آوای خداوندی پدید آمده و با کلام گهربار معصومان، تبیین و تفسیر شده است.
وی با بیان اینکه به‌تازگی کتاب مقررات شرعی ساختمان و مهندسان منتشر شده است، افزود: در این کتاب، احکام شرعی مرتبط با ساختمان و مهندسان مطابق با فتواها و استفتائات فقیهان با عباراتی ساده، روان و اصطلاحات مأنوس، همراه با برخی از مثال‌ها و نمونه‌ها بیان شده است؛ افزون بر آن، در پایانِ کتاب به تعریف و تبیین لغات و اصطلاحات فقهی نیز پرداخته‌ایم؛ همچنین برای آگاهی و آشنایی بیشتر مهندسان با قواعد قانونیِ حاکم بر ارتباطات اشخاص با یک‌دیگر در جامعه، در موارد گوناگون به مواد «قانون مدنی» ارجاع داده شده است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در پاسخ به اینکه این کتاب برای دانشجویان چه رشته‌هایی مناسب است، بیان کرد: موضوع این کتاب فقه مهندسی است؛ بنابراین، برای همه مهندسان مفید است.
معرفت گفت: فقه مهندسی یک موضوع میان‌رشته‌ای است. یعنی تنها به کمک علوم حوزوی یا تنها به کمک علوم فنی مهندسی نمی‌توان به این مباحث پرداخت؛ بلکه نیاز به کارشناسانی است که در هر دو عرصه کار کرده باشند و از تخصص کافی برخوردار باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;