ساخت بیش از ۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش ۴۷۰ هزار مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، نعمت‌اله ترکی عصر امروز پنجم اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی جهت واجدین شرایط در نظر گرفته از روی دو محور بوده است که  تکمیل واحدهای مسکن مهر و احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی  از جمله این محورهاست، افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و یکصدهزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در اکثر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است.
وی افزود: امروز در لرستان نیز  پیگیر این موضوع شدیم و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد.
ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌می‌کنیم، افزود: در کنار این هدفگذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفته و سهمیه هر استانی نیز مشخص شد.
احداث واحدهای مسکن ملی تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ 
وی با اشاره به اینکه عملیات احداث این واحدها آغاز شده است و تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن نیز پالایش شدند، اضافه کرد: تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه‌نشینی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از ماموریت‌های مهم این وزارتخانه کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری در کشور است؛ ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، برای جلوگیری از این موضوع مقرر شده که در اولویت اول طرح کاداستر انجام شود.
انجام بیش از ۶۰ درصد کاداستر در کشور
ترکی اضافه کرد: تاکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد  طرح کاداستر و حدنگاری در کشور انجام شده است و این طرح نیز باید در لرستان عملیاتی شود؛ تمام منابع مالی این طرح در سطح استان را پیگیری خواهیم کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: چنانچه حدنگاری و کاداستر انجام شود اموال دولت سنددار و بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی در خصوص احداث آزاد راه و بزرگراه در لرستان گفت: انجام این پروژه‌های راهی می‌تواند منشا توسعه استان باشد و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد بنا شد جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان تشکیل شود تا مصوبات اختصاص یافته پیگیری شوند.
برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها شاخص‌ نیاز است
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایجاد اداره، تشکیلات و ساختار سازمانی که بتواند خدمات‌رسان خوبی برای مردم باشد اولین گام را ساماندهی نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: در نشستی که با سازمان استخدامی کشور داشتیم پیشنهاداتی را ارائه دادیم که بر اساس آن برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها حتما یک سری شاخص‌ها نیاز است و در هر شهرستانی که بخواهیم اداره یا نمایندگی ایجاد کنیم باید در قالب این معیار و شاخص‌ها انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: هفته آینده این پیشنهاد نهایی و براساس آن معیار و شاخص‌هایی که تعیین شده ابلاغ استانی انجام خواهد شد و در هر شهرستانی که نمره مورد نیاز را کسب کند اداره یا نمایندگی مورد نظر راه‌اندازی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا در این مراسم از تلاش‌های مهندس رضا خالقی مدیر کل سابق راه و شهرسازی لرستان تقدیر و با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی وحید کرم‌الهی به عنوان مدیر کل جدید معرفی و منصوب شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;