ساختمان ها باید از قابلیت برگشت به محیط زیست برخوردار باشند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به لزوم حرکت به سمت احداث ساختمان های سبز و پایدار گفت: ساختمان سبز ساختمانی است که بحث پایداری ساختمان در آن مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  با بیان این مطلب اظهار داشت: معمولا برای پایداری ساختمان سه محور اقتصادی بودن، توجه به مسائل زیست محیطی و مسائل اجتماعی را در نظر می گیرند که هر سه مورد پایداری در شهر و ساختمان را شامل می شود و نیز اتفاقاتی که در محیط پیرامون رخ می دهد.
ساختمان ها باید قابلیت برگشت به محیط زیست را داشته باشند
این مسئول ادامه داد: پایداری ساختمان به این معنا است که در ساخت و سازها به مسائل محیطی توجه شود و در بحث محیط زیست بتوانیم انرژی کمتری را به محیط وارد کنیم و نیز مصرف بهینه انرژی را در ساختمان‌ها داشته باشیم که درنهایت منجر به صرفه جویی و باعث پاکیزگی بهتر محیط زیست شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: ساختمانی که تولید می شود، باید دوباره قابلیت برگشت به محیط زیست را داشته باشد.
گلپایگانی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در فرآیند تولید ساختمان، باید کل جهان را به عنوان یک زیست پایدار در نظر بگیریم و تمامی این موارد به هم وابسته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: در واقع نمی توان گفت که وقتی یک ساختمان ساخته می شود، فقط یک ساختمان است و تاثیری بر کل کره زمین ندارد. همه ساختمان ها بر محیط زیست موثر هستند و درصورت ارتباط درست آنها با محیط زیست، می توانیم بگوییم که یک ساخت و ساز پایدار را شکل داده ایم.
ساخت ساختمان های پایدار در معماری و شهرسازی سنتی
این مسئول با تاکید بر اینکه مصرف انرژی در ساختمان ها باید به حداقل برسد، بیان کرد: زمانی یک ساختمان سبز است که مصرف انرژی در آن ساختمان به حداقل برسد و ساختمان زیرو انرژی باشد و به عبارت دیگر آن ساختمان از محیط انرژی نگیرد و بتواند با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیاز خود به انرژی را تامین کند.
وی همچنین تصریح کرد: در تاریخ معماری و شهرسازی سنتی ما نیز ساخت چنین ساختمان های پایدار و سبز وجود داشته و رایج بوده است.
به گفته گلپایگانی، امروزه نیز یک الزام است که بتوانیم انرژی را به درستی مصرف کنیم و حداقل مصرف انرژی و بهترین نوع مصرف انرژی را در ساختمان ها داشته باشیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: باید مصرف صحیح و مدیریت شده انرژی در ساختمان ها و شهرهای کشور ما حاکم و جاری شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;