رکوردداران پس‌انداز در کشور

در این خبر به رکورد دار ترین پس اندازهای استانی و شهری در کشور پرداخته ایم.
به گزارش تاسیسات نیوز، در حالی که شاید بعضی از شما هم مثل خود من در تامین هزینه‌های جاری زندگی تان با مشکل مواجه هستید، مرکز آمار گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است، در سال گذشته به طور متوسط ایرانی‌ها توانسته اند در سال حدود ۲۰ میلیون تومان پس‌انداز کنند. در این مطلب با توجه به گزارش مرکز آمار به سراغ میزان پس انداز خانوار‌های شهری در استان‌های مختلف کشور رفته ایم که شاید خواندنش برای تان جالب باشد.
پر درآمدترین و کم درآمدترین استان‌های کشور
تهرانی‌ها سال گذشته بیشترین متوسط درآمد را با عدد ۱۳ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت کرده‌اند. ساکنان البرز با متوسط درآمد ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان رتبه دوم میزان درآمد را دارند و مازندران با متوسط درآمد ۱۰میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان در جایگاه سوم ایستاده اند. کم درآمدترین خانوار شهری در استان‌های کشور را کرمان با متوسط درآمد پنج میلیون و ۹۲۷ هزار تومان دارد و بعد از آن نام استان سمنان با متوسط درآمد شش میلیون و ۴۶ هزار تومان به چشم می‌خورد. سومین استانی که خانوار شهری آن کمترین درآمد را دارد مربوط به استان اردبیل است که متوسط درآمد آن‌ها شش میلیون و ۹۶ هزار تومان بوده است.
پرهزینه‌ترین و کم هزینه‌ترین خانوار‌های شهری
همان طور که می‌شود حدس زد تهرانی‌ها پر هزینه‌ترین خانوار‌های شهری با ماهانه ۱۱ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان را دارند. البرز با هزینه متوسط هشت میلیون و ۷۰۵ هزار تومان در رتبه دوم و رتبه سوم هم به خانوار شهری استان مرکزی با هفت میلیون و ۹۳۰ هزار تومان هزینه ماهانه تعلق دارد. اما کم هزینه‌ترین خانوار شهری را استان کرمان با متوسط هزینه چهار میلیون و ۳۰۱ هزار تومان دارد، خراسان شمالی با چهار میلیون و ۳۱۲ هزارتومان هزینه در رتبه دوم و سمنان هم با هزینه چهار میلیون و ۹۱۴ هزار تومان در رتبه سوم کم هزینه‌ترین خانوار‌های شهری در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.
استان‌هایی که بیشترین پس انداز را دارند
یزدی‌ها با این که حدود ۲۴درصد کمتر از تهرانی‌ها درآمد دارند، اما ۵۰درصد بیشتر پس‌انداز می‌کنند و با متوسط پس انداز سالانه ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان بیشترین پس انداز را دارند. استان‌های آذربایجان شرقی و مازندران هم به ترتیب با متوسط پس انداز سالانه ۳۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۰ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رتبه دوم و سوم را دارند. کمترین پس انداز را هم خانوار‌های شهری استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کردستان دارند که به ترتیب به طور متوسط سالانه چهار میلیون و ۶۱۴ هزار، چهار میلیون و ۷۶۹ هزار و پنج میلیون و ۸۲۸ هزار تومان پس انداز داشته اند.
وضعیت خانوار‌های شهری خراسان رضوی
خراسان رضوی از لحاظ درآمدی با درآمد متوسط هفت میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رتبه هجدهم را دارد و از لحاظ هزینه دهمین استان پر هزینه است و ماهانه هر خانوار شهری شش میلیون و ۸۹۸ هزار تومان هزینه دارد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌شود میزان پس انداز هر خانوار در استان خراسان رضوی را به دست آورد، اما بد نیست بدانید در بین ۳۱ استان ما جزو کم پس انداز‌ها به حساب می‌آییم و در رتبه بیست و پنجم قرار داریم و سالانه ۱۰ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان پس انداز می‌کنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;