چه کسی چه کرد؟

رونمایی‌های ویژه در هجدهمین نمایشگاه تاسیسات

تاسیسات نیوز: امسال در نمایشگاه تاسیسات، شوفاژکار از پکیج گرمایش استخر خود رونمایی کرد. هرچند بدون کاتالوگ، اما نمونه ساخته‌شده در کنار غرفه رخ نشان داد. البته دیگ چگالشی شوفاژکار با کاتالوگ ارایه شد. شوفاژکار سختگیرانه بازار را در کنترل دارد.

پاکمن در مراسمی رسمی از بزرگ‌ترین دیگ چگالشی جهان، به ادعای خودشان، رونمایی کرد. رییس سازمان محیط زیست، دکتر عیسی کلانتری زحمت رونمایی را کشید. البته پاکمن از تصفیه آب اسمز معکوس خود هم رونمایی کرد، هرچند کمی بی‌حال! باید منتظر خبرهای جدید از پاکمن با میرزازاده جوان ماند.

پارس مشعل سرانجام غرفه‌ای بزرگ با مشعل‌های بزرگ راه انداخت. آیا این برند تصمیم به بازگشت به بازار را گرفته است؟ امیدواریم که چنین باشد.

ویونا چیلر جذبی هیبریدی خود را رو کرد. برج خنک‌کن آبی، تبریدی که مصرف آب را تا ۷۰ درصد، البته به ادعای خودشان، کاهش می‌دهد. چیلرهای ۲٫۵ اثره و چهار اثره (البته به زودی) اصلاحات جدیدی بود که از دکتر ابیانه شنیدیم. چیلر هیبریدی ویونا مدتی است که در صنعت در حال کار است.

سوپرپایپ از کتاب جدید خود رونمایی کرد. مراسمی که مهندس طباطبایی دبیر کل انجمن صنعت تاسیسات را به نمایشگاه کشاند. البته معمول این مراسم این است که یک نسخه از کتاب به دیگران هدیه داده می‌شود، اما این کتاب هنوز برای انتشار آماده نیست! کتابی که دارای واقعیت افزوده است. منتظر می‌مانیم تا نتیجه رونمایی را ببینیم!

کاشانه از کلاس آموزشی غیرحضوری خود با عنوان مداد جادو رونمایی کرد. سری مداد جادو برای آموزش سایزینگ تهیه می‌شود که قسمت اول آن آموزش سایزینگ سیستم جمع‌آوری فاضلاب، ونت و جمع‌آوری آب باران است. استقبال فراوان همکاران از آموزش‌های جادوگر حرفه‌ای (سیستم‌شناسی)، پیشگوی حرفه‌‌ای (تهیه گزارش فاز یک)، و ۱+۹ (مرجع شناسی تاسیسات) نشان می‌دهد کاشانه ذائقه مخاطبان خود را می‌شناسد.

نشر یزدا جلد اول و دوم ترجمه هندبوک اشری – مبانی و جلدهای پایانی ترجمه هندبوک اشری – سیستم‌ها و تجهیزات را نیز منتشر کرد. هرچند بازار نشر خلوت است و کسی به میدان رو نمی‌آورد، اما یزدا همچنان با شرایط بد بازار می‌جنگد. جالب است که بر خلاف سایر نشرهای فعال حوزه تاسیسات، یزدا قیمت کتاب‌های خود را تا اتمام چاپ تغییر نمی‌دهد. در حالی که برخی از شرکت‌ها هر روز قیمتی جدید را اعلام می‌کنند. به هر حال هر کاری متخصص خودش را می‌خواهد.

همیار انرژی که سال‌های قبل کپسول‌های آتش نشانی ساخت خود را ارایه کرده بود، امسال اسپرینکلر تولیدی خودش را معرفی کرد. حباب وارداتی است اما سایر بخش‌ها در ایران تولید و مونتاژ می‌شود و اینکه مورد تایید آتش نشانی تهران هم قرار گرفته است.
دپارتمان تاسیسات آموزشگاه کاشانه ۵ دوره تخصصی جدید نیز معرفی کرد: مدیریت کارگاه برای مهندسان تاسیسات، نرم‌افزارPYROSIM، زبان تخصصی برای مهندسان تاسیسات، کارگاه طراحی تاسیسات ساختمانی، بیمارستانی و صنعتی، طراحی سیستم مدیریت دود با نرم‌افزار CONTAM. باید منتظر ماند و دید کاشانه چه دوره‌های دیگری را معرفی خواهد کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;