روش‌هایی برای کاهش مصرف برق در کولرهای گازی

کارایی مناسب کولر گازی در کنار مصرف برق پایین آن ها می تواند منجر به مدیریت هزینه ها شده و البته در سطح کلان تر باعث کاهش خاموشی در ساعت های مختلف به دلیل کمبود برق می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که در فصل گرما از انواع کولر گازی برای خنک شدن هوای محیط استفاده می کنند روش های پایین آوردن مصرف برق در کولر گازی است. در حال حاضر یکی از محبوب ترین وسایل سرمایشی در فصل گرم تابستان استفاده از کولر گازی می باشد که به خوبی هوایی مطبوع به محیط هدیه می بخشد و آرامش و آسایش ساکنین را بدنبال دارد.
کارایی مناسب کولر گازی در کنار مصرف برق پایین آن ها می تواند منجر به مدیریت هزینه ها شده و البته در سطح کلان تر باعث کاهش خاموشی در ساعت های مختلف به دلیل کمبود برق می شود. روش های مختلفی برای کاهش مصرف برق در کولر گازی وجود دارد که استفاده از هر کدام می تواند نتایج مختلفی را به دنبال داشته باشد و مصرف برق دستگاه را تا حدی پایین بیاورد.
آگاهی از این روش ها می تواند به افراد کمک نماید تا در محیط های مختلف بتوانند هم هزینه های برق را کاهش داده و هم در بالا رفتن راندمان کولر گازی تاثیر گذار باشند. در ادامه پنج  مورد از روش های کاهش مصرف برق در کولر گازی را مورد بررسی قرار می دهیم.
انتخاب کولر گازی متناسب با محیط
یکی دیگر از روش های کاهش مصرف برق در کولر گازی تناسب کولر گازی با شرایط محیطی و آب و هوایی است. زمانی که از یک کولر گاز معمولی و مناسب برای مناطق معمولی برای مناطق گرمسیر استفاده می کنیم این کولر گازی باید مدت زمان بیشتری کار کند تا بتواند محیط مورد نظر را به دمایی متعادل برساند همین امر باعث می شود تا مصرف برق در کولر گازی مورد نظر افزایش یابد.
از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار در کاهش مصرف برق در کولر های گازی انتخاب ظرفیت مناسب دستگاه می باشد که با BTU بیان می گردد. معمولا ظرفیت مناسب را بر اساس متراژ محل مورد نظر محاسبه می کنند، اگر شما حین خرید به این نکته توجه فرمایید و کولر گازی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید بدون شک تاثیر مستقیمی در کاهش مصرف برق خواهید داشت.

تنظیم دمای مناسب
یکی از عواملی که در هنگام استفاده از این محصولات باعث کاهش مصرف انرژی در کولر های گازی می شود را می توان تنظیم مناسب دمای آن دانست. کولر گازی دارای اینورتر همانطور که گفته شد توانایی تنظیم دمای مطلوب را دارند، اما برای کاهش مصرف انرژی کولر گازی های معمولی، بهتر است زمانی که دمای اتاق به دمای مورد نظر نزدیک شد، با تنظیم دمای کولر گازی باعث جلوگیری از افزایش دمای آن و در نتیجه کاهش مصرف انرژی شویم. به طور معمول دمای مطلوب که نه خیلی سرد باشد و نه گرم و هوایی مطلوب برای ساکنین ایجاد شود بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است.

استفاده بهینه از وسایل گرمازا
یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی در کولر های گازی دارد، استفاده ی مناسب از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق گاز، سماور، لامپ های رشته ای است. گرمای تولید شده ی این وسایل در اتاق باعث می شود تا دمای محیط بالا رفته و به صورت طبیعی برای کاهش دمای ایجاد شده و خنک نگه داشتن محیط، دمای کولر گازی نیز افزایش یابد و همین امر تاثیر مستقیمی در افزایش روند مصرف برق دارد. بنابراین از وسایل گرمایش در ساعت هایی که هوا خنک‌تر است استفاده کنید و در اسرع وقت نسبت به تعویض لامپ‌های رشته ای اقدام نمایید.

تعمیر و نگهداری دستگاه و سرویس کردن دوره ای آن

یکی دیگر از روش های کاهش مصرف برق در کولر های گازی را می توان سرویس آن به صورت دوره ای دانست. بعد از مدتی که کولر گازی روشن باشد قسمت های مختلف دستگاه از جمله فیلترهای هوا دچار نقص و خرابی می شوند در نتیجه باعث کاهش راندمان دستگاه می گردد. همچنین دیگر قطعات کولر گازی دچار استهلاک شده و  در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و همین امر باعث می شود که کولر گازی برای ایجاد هوای برق بیشتری مصرف نماید پس می‌توان به این نتیجه رسید که سرویس کردن دوره ای کولرهای گازی به طور تقریبی می تواند مصرف برق دستگاه را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.
منبع جهان نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;