روشویی کابینتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

روشویی کابینتی کابینت هایی هستند که در سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از وسایل موجود در دکوراسیون سرویس بهداشتی است که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار زیباست.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکوراسیون و زیبایی حمام و سرویس بهداشتی نقش بسیار مهم و پر رنگی در زیبایی و شیک بودن خانه دارد و از این رو باید در هنگام انتخاب و تهیه وسایل سرویس بهداشتی دقت به خرج دهیم و نوع دکوراسیون و سبک مورد نظرمان را انتخاب کنیم.
یکی از وسایل اصلی که نقش کلیدی دکوراسیون را در سرویس بهداشتی برعهده دارد، روشویی کابینتی است. روشویی کابینتی علاوه بر زیبایی و رعایت اصول بهداشتی نقش مهمی را در فضاسازی سرویس بهداشتی بر عهده دارد. شما می توانید در کابینت روشویی وسایلی را که ممکن است کل فضا را به هم ریخته کند، قرار دهید و نظم بیشتری را در محیط برقرار کنید.
اگر قصد خرید روشویی کابینتی را دارید لازم است مواردی را در نظر بگیرید تا بعد از خرید و استفاده دقیقا همان چیزی که می خواستید را داشته باشید پس در ادامه با ما همراه باشید.
روشویی کابینتی
کابینت روشویی چیست؟
کابینت روشویی یک کابینت در سرویس بهداشتی یا حمام است که بیشتر برای نگهداری تجهیزات و وسایل مربوط به حمام و وسایل بهداشتی، محصولات بهداشتی، لوازم آرایشی و یا دارویی مورداستفاده قرار می گیرد.
بدین صورت که این لوازم دیگر در معرض دید نبوده و باعث می شوند تا سرویس بهداشتی و حمام، جلوه ای زیبا و شیک داشته باشند. کابینت روشویی، بخش هایی مانند لوله های آب و اتصالات مرتبط را نیز مخفی کرده و با این کار، زیبایی سرویس بهداشتی و حمام را دو چندان خواهد کرد.
انواع روشویی کابینتی از نظر نوع نصب چیست؟
انواع کابینت روشویی از لحاظ نحوه نصب به دو دسته بدون پایه و با پایه تقسیم می شوند. هر کدام از مدل ها برای مکان و موقعیت متفاوتی استفاده می شود.
روشویی کابینتی پایه دار
اگر فضای سرویس بهداشتی شما نسبتاً بزرگ است پیشنهاد می کنیم از روشویی کابینتی پایه دار استفاده کنید. این مدل فضای کافی برای قرار دادن لوازم بهداشتی و مواد شوینده را ایجاد می کند و به کمک آن می توانید نظم بیشتری به سرویس بهداشتی بدهید. در ضمن قرار دادن روشویی روی زمین ایمنی بیشتری ایجاد می کند.
کابینت روشویی دیواری
در سرویس های بهداشتی کوچک بهترین انتخاب نصب کابینت روشویی دیواری است. این مدل کاملاً به دیوار پیچ می شود و اغلب در ابعاد کوچک طراحی و اجرا می شود. از بخش زیری این مدل روشویی می توان برای قرار دادن دمپایی ها استفاده نمود.
انواع روشویی کابینتی
انواع روشویی کابینتی از نظر جنس
کیفیت روشویی تا حد زیادی به جنس آن بستگی دارد. در گذشته از فلز یا چوب برای ساخت کابینت استفاده می شد. متاسفانه هیچ کدام از این مواد در برابر رطوبت مقاوم نیستند. بعد از مدتی ام دی اف ها جایگزین شدند. جنس کابینت یکی از عوامل موثر در قیمت روشویی است و می تواند بنابر نوع جنس آن روشویی دارای قیمت های مختلفی باشد.
مقاومت MDF نسبت به چوب بهتر بود. اما این ماده هم در برابر رطوبت غیرنفوذ نبود. به همین دلیل نمی توانست بیشتر از چند سال دوام داشته باشد. تا اینکه در نهایت PVC ها وارد عرصه شدند. تا به امروز، پی وی سی بهترین متریال برای ساخت روشویی کابینتی است. سه جنس مختلف وجود دارد که شامل:
روشویی کابینتی چوبی
کمد روشویی چوبی از یک ورق کامپوزیت که از ترکیب ذرات چوب با چسب ساخته شده و سپس حرارت داده می شود و به شکل صفحه کابینت فشرده می شود. لایه رویی کابینتی روشویی را می توان با چوب، لمینت یا ملامین پوشاند.
بزرگترین عیب روشویی کابینتی چوبی این است که توسط آب و بخار آسیب می بیند در نتیجه باید خیلی سریع آن را تعویض کنید.
روشویی کابینتی ام دی اف
MDF یا تخته فیبر از الیاف کامپوزیت چوب می سازند که با چسب موم یا رزین به هم متصل می شود. با اینکه MDF شبیه چوب است اما بسیار متراکم تر است و حاوی حفره هایی است که در روشویی های کابینتی چوبی قابل مشاهده نیست.
از مزایای MDF می توان به قیمت مناسب، کیفیت بالا و سطح صاف آن اشاره کرد. کابینت روشویی MDF همچنان مشکل عدم مقاومت در برابر رطوبت را دارد. اگر روشویی کابینتی MDF خیس شود، متورم و متلاشی خواهد شد.
روشویی کابینتی PVC
PVC یک نوع پلاستیک فشرده است، روشویی کابینتی PVC برخلاف مدل چوبی در مقابل حرارت، ضربه و رطوبت کاملا مقاوم است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین جنس روشویی کابینتی، پی وی سی است و به دلیل دوام بالای آن تا سال ها می توان از آن استفاده کرد.
راهنمای خرید روشویی کابینتی
نکات مهم هنگام خرید انواع کابینت روشویی
طرح کابینت روشویی: در زمان خرید انواع کابینت روشویی باید به طرح آن توجه کنید تا با دکوراسیون و رنگ سرویس بهداشتی هماهنگ باشد.
دیواری یا زمینی: روشویی های کابینت دار به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می شوند که نوع زمینی آن شامل کابینت های پایه دار و نوع دیواری آن شامل کابینت های بدون پایه است که باید به دیوار نصب شوند.
اندازه محصول: در زمان خرید هر یک از انواع کابینت روشویی باید به طول، عرض و ارتفاع کابینت دقت کنید و این ابعاد باید متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی یا حمام باشد.
جنس بدنه: نخستین نکته مهمی که در خرید کابینت روشویی باید مدنظر داشته باشید، مواد به کاررفته در ساخت آن است. دلیل آن، ارزیابی دوام و ماندگاری محصول است؛ چراکه رطوبت و نم حمام یا سرویس بهداشتی، می تواند برروی مواد تشکیل دهنده آن تاثیر مستقیم داشته باشد.
جنس روکش: جنس روکش کابینت روشویی ها باید ضد آب، ضد رطوبت و در مقابل فشار و خط و خش مقاوم باشد.
رنگ و طراحی: معمولاً سرویس های بهداشتی و حمام ها از طراحی خاصی برخوردار هستند و متناسب با طراحی، از کاشی و سرامیک با رنگ ها و طرح های خاص در آن ها استفاده می شود.
طرح کاسه روشویی: در زمان انتخاب هریک از انواع کابینت روشویی به جنس، لعاب و طرح کاسه روشویی دقت کنید، زیرا می توانند از جنس های مختلف مانند چینی، سنگ و چوب ساخته شوند.
نحوه باز و بسته شدن درب کابینت: درب کابینت می تواند به وسیله لولا یا جک و به شکل راست گرد، چپ گرد یا به سمت بالا و پایین باز شود. در زمان انتخاب و خرید هر یک از انواع کابینت روشویی به نحوه باز و بسته شدن درب آن ها دقت کنید و متناسب با جهت نصب و شکل قرارگیری آن، ست مناسب را انتخاب کنید.
روشویی
انواع جنس سینک روشویی
در راهنمای خرید روشویی کابینتی، متریالی که کاسه روشویی از آن ساخته شده نیز نکته مهمی است که باید آن را نیز در نظر داشت. سینک های روشویی ساخته شده از متریال خاصی هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت:
سینک روشویی سرامیکی: روشویی های سرامیکی در میان جنس های مختلف کاسه روشویی، محبوب ترین هستند. این موضوع دو دلیل دارد؛ اولین دلیل این است که سرامیک با سبک سنتی و مدرن به یک میزان هماهنگی دارد و دومین دلیل هم این است که درصورت مراقبت درست سال ها دوام می آورد. به طور کلی می توان گفت که استفاده از سرامیک بهداشتی محبوبیت بسیاری را در بین مصرف کنندگان دارد.
سینک روشویی بتنی: این جنس سینک که از بتن جلا داده شده بهره می برد، بسیار محکم است. هم چنین ظاهری مدرن و چشم گیر را به محیط حمام یا سرویس خانه شما می بخشد.
سینک گرانیتی: گرانیت همانند بتن محکم است. درنتیجه دوام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و شوک حرارتی از خود نشان می دهد.
سینک مرمر: این سنگ در مقایسه با دو مورد قبل، بسیار حساس است و صرفا در حمام های بسیار لوکس و با شرایطی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع این نوع سینک ها مناسب زمانی هستند که در رابطه با خرید روشویی کابینتی مدرن راهنمایی نیاز دارید.
سینک شیشه ای: این نوع سینک ها همانند سنگ مرمر شکننده هستند اما هر ماده شوینده ای را تحمل می کنند. کاسه روشویی های شیشه ای درعین حال بهداشتی بودن، مدرن و متمایز نیز هستند. آن ها در رنگ های مختلف نیز موجود هستند.
قیمت روشویی کابینتی
قیمت روشویی کابینتی چقدر است؟
پس از اینکه این موارد را در نظر گرفتید و مدل روشویی کابینتی خود را انتخاب کردید، سری به قیمت روشویی کابینتی در مدل های مختلف بزنید. قیمت روشویی کابینتی در ارزانترین شکل خود مربوط به مدل های پی وی سی است. پس از آن مدل های چوبی که دارای روکش پی وی سی هستند، قرار می گیرند.
اما گران قیمت ترین نمونه های بازار به روشویی هایی مربوط می شود که تماماً از چوب هستند؛ زیرا نوع چوبی که استفاده شده، بسیار خاص است. اگر هنوز بخواهیم در مدل های گران قیمت بمانیم، بایستی به مدل هایی اشاره کنیم که از قابلیت های اضافه ای از قبیل ال ای دی و بلوتوث برخوردارند.
در جدول زیر می توانید قیمت روشویی کابینتی را مشاهده کنید.
قیمت روشویی کابینتی
مشخصات محصول
قیمت (تومان)
روشویی کابینتی مزو مدل آلفا
۲٫۴۱۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی آرمیتاژ متوسط لب فرز
۲٫۷۰۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی DZ 60
۳٫۲۷۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی ایگل آنتیک
۳٫۵۶۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی پاتریس نقره ای
۳٫۴۰۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی میلانو
۳٫۰۰۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی آیسان
۳٫۲۰۰٫۰۰۰
روشویی کابینتی موژان
۳٫۲۸۰٫۰۰۰
ابعاد روشویی کابینتی استاندارد چیست؟
اصولاً کابینت روشویی در ابعاد استاندارد ۸۰ سانتیمتر ارتفاع، طول ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر، عرض ۴۰ تا ۵۵ سانتیمتر تولید می شود؛ اما بدیهی است که سرویس بهداشتی هر خانه ابعاد متفاوتی دارد. از این رو قبل از خرید روشویی ابعاد محل قرارگیری آن را اندازه گیری کنید و به ابعاد استاندارد روشویی کابینتی اعتماد نمایید.
در صورتی که سرویس بهداشتی شما کوچک باشد باید سفارش ساخت کابینت روشویی را در اولویت قرار دهید. قبل از خرید روشویی حتماً درب دستشویی را باز کرده و سپس اندازه‌گیری کنید؛ و مطمئن شوید که درب با روشویی برخورد نمی کند. فضای کافی برای رفت و آمد را در نظر داشته باشید. محل قرارگیری اتصالات شیر و لوله ها را در نظر بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;