رقابتی منفی بین تولیدکنندگان سیمان

 

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان بر این باور است که در حال حاضر مهم‌ترین خطری که صنعت سیمان را با مخاطره همراه کرده، رقابت منفی میان تولیدکنندگان سیمان است.

 

 

 

سید محمد اتابک درخصوص مقیاس بازار سیمان در ایران اظهار کرد: اندازه بازار سیمان در کشور ثابت است و سهمیه‌ای که انجمن برای تولیدکنندگان تعیین کرده به اندازه کشش بازار سنجیده می‌شود. بنابراین تولید مازاد هم ثروت ملی را هدر می‌دهد و هم باعث می‌شود که تولیدکنندگان مجبور شوند حتی زیر قیمت تمام‌شده، محصولات خود را به فروش برسانند.

 

 

 

 

به گفته وی در همه جای دنیا زمانی که بازار با رکود ساخت‌وساز و مصرف روبه‌رو است، کنترل میزان تولید برای هدر نرفتن سرمایه‌های ملی الزامی است و این اقدام در شرایط کنونی از سوی انجمن صنفی سیمان در حال انجام است. اتابک در ادامه افزود: میزان سهمیه‌ها باتوجه به موقعیت کارخانه‌ها و مصرف منطقه‌ای داده می‌شود و تولیدکنندگان ناگزیرند این شرایط را رعایت کنند؛ چراکه در غیر این صورت مجموع صنعت متحمل ضرر‌ و زیان خواهد شد و بخشی از سرمایه‌های ملی به باد خواهد رفت.

 

 

 

 

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان درمورد رعایت نکردن سهمیه‌بندی‌ از سوی برخی کارخانه‌ها گفت: سال گذشته ۹۴ درصد هر آنچه تخصیص داده بودیم به‌عنوان سهمیه‌بندی برای مجموعه‌ها رعایت شد؛ اما امسال به دلیل فشارهای اقتصادی که روی بنگاه‌ها وجود دارد؛ چه از طریق مالیات شرکت‌ها، چه مالیات ارزش‌افزوده و چه سایر هزینه‌هایی که به شرکت‌ها وارد می‌شود؛ بخشی از تولیدکنندگان رعایت سهمیه‌بندی‌ها را مانند سال گذشته و با جدیت انجام نمی‌دهند و به همین دلیل نیز با مشکلاتی رو‌به‌رو شده‌ایم.

 

 

 

 

اتابک همچنین درخصوص قیمت سیمان در سال جاری و افزایش احتمالی آن اظهار کرد: قیمت‌ها فعلا افزایش خاصی نداشته‌ و کارخانه‌های تولیدکننده سیمان نیز اقدامی در راستای افزایش قیمت انجام نداده‌اند؛ اما برخی از واسطه‌ها در کف بازار، قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. وی افزود: براساس قیمت اعلامی انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان، قیمت سیمان همان قیمت سال ۹۵ است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;