رسانه‌ها بازوی توانمند نظام مهندسی ساختمان هستند

 نشست مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، «ابراهیم مهرجو»، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: رسانه ها را درک می کنم البته هر کاری که زیادهایی دارد.
وی افزود آمادگی حمایت و همکاری با رئیس خانه مطبوعات استان هستیم چرا که خانه مطبوعات از رسانه‌ها و مطبوعات شده و رسانه ها را به عنوان بازوی توانمند سازمان نظام مهندسی ساختمان قلمداد می کنیم.
مهرجو اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵۰۰ مهندس است که حدود یک درصد مهندسان کشور را دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مهندسان در رشته های عمران، معماری شهرسازی، مکانیک تاسیسات مکانیک، تاسیسات برق، ترافیک و نقشه برداری فعالیت دارند.
مهرجو تصریح کرد: از مجموعه مهندسان استان حدود ۲۰۰۰ مهندس دارای پروانه هستند که ۷۰ درصد در یاسوج، مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان ها فعالیت دارند.
وی ادامه داد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دارای ۱۱ نمایندگی در سطح شهرها و بخش‌های استان است که این دفاتر به سیستم اتوماسیون اداری مجهزند و کاغذ در نظام مهندسی حذف شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اولین چادری که در شهر زلزله زده سی‌سخت برپا شد توسط نظام مهندسی ساختمان استان بوده است.
مهرجو با بیان این سوال که آیا مهندسان در زلزله سی سخت قصور داشتند؟ تاکید کرد: مهندسان در زلزله سیسخت نمره قابل قبول گرفتند چراکه از مجموع واحد مسکونی کامل تخریب شده ۶۸۰ واحدمسکونی سه تا چهار دهه از عمر مفید آنها می گذشت و زیر نظر نظام مهندسی ساخته شده بودند.
وی اظهار کرد: ۱۱۲۰ واحد مسکونی ساز و آنها مشکل نداشتند بلکه دیواره ها تخریب شدند، در واقع ۹۰ درصد واحد های مسکونی تخریب شده مشکل سازه ای نداشتند و ۱۰ درصد مابقی مربوط به واحدهای بود که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کردند یا از مصالح غیر استاندارد استفاده کرده بودند و یا به علت قصور برخی از ناظران نظام مهندسی بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا کنون ۳۱۴ پروانه ساخت در شهر زلزله زده سی سخت صادر شده، نقشه ها توسط سازمان نظام مهندسی آماده شده، ۹۰ درصد نظارت بر ساخت و سازهای شهر زلزله‌زده سی سخت توسط مهندسان بومی و ۱۰ درصد نیز از از سوی مهندسان یاسوج صورت می گیرد.
مهرجو گفت: تا اردیبهشت ماه ۶۸۰ نقشه مناطق زلزله زده سی سخت آماده به شهرداری این شهر تحویل می شود.
وی در خصوص مهرفروشی مهندسان بیان کرد: مهر فروشی دربین مهندسان استان نداریم  شاید مهندسی تخلف کند که آن هم در صورت مشاهده، گزارش و ثابت شدن از سوی شورای انتظامی با متخلفان به صورت جدی و قانونی برخورد می شود و مهر مهندس متخلف باطل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بخش زیادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات مالی مواجه هستند انتظار داریم مسئولان دستگاه های اجرایی دولتی و سازمانها و نهادهای غیردولتی و حاکمیتی از این قشر زحمتکش حمایت کنند.
وی افزود: رسانه و مطبوعات استان با توجه به تاثیر گذاری در جامعه دارند می توانند بازوی توانمندی برای سازمان‌نظام‌مهندسی، جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه ساخت سازه های ایمن و طبق اصول فنی و مهندسی باشند.
گفتنی است که در این نشست مقرر شد که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد جشنواره رسانه ای با محوریت حوزه های مختلف فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;