دکتر قاسمی اصل از رویای سال آینده‌اش می‌گوید:

مجدانه به دنبال راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد تاسیسات مکانیکی هستیم

تاسیسات مکانیکی ساختمان جزء رشته‌هایی است که با رفاه و آسایش مردم در ارتباط مستقیم است و به تعبیر بسیاری از کارشناسان، مهندسان تاسیسات، خالقان آسایش قلمداد می‌شوند. فرصتی دست داد تا با دکتر رامین قاسمی اصل، عضو گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی استان تهران گپ و گفتی به بهانه نوروز داشته باشیم و با نقطه‌نظرات ایشان در خصوص سالی که گذشت و چشم‌انداز سال آینده و رویاهای او آشنا شویم. متن این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:
سال ۹۷ هم به خاطره پیوست و باید وارد سال ۹۸ شویم. سالی که در طالع بینی‌ها سـال خــوک است. حیوانی که سمبل پول و ثروت است. با توجه به این نامگذاری، چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
رونق صنعت تاسیسات وابسته به وضعیت ســاخت و ساز شهری و ابنیه عمرانی است. همانگونه که  خوک در بدن خود میزبان انگل‌ها و سایر موجودات است برای رهایی از انگل‌ها و معضلات مـــوجود در حوزه صـنعت ساختمان بایستی نسبت به جراحی آن و اصلاح ساختار این بخش اقدام تا به تبع آن در سایر بخش‌های پایین دستی از جمله حوزه تاسیسات گره گشایی به وجود آید.
اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
همیشه به این موضوع فکر می‌‌کنم  اما بارها و بارها به این نتیجه رسیدم بهـترین انتخاب برای بنده در حوزه فعالیت‌های کاری مهندسی مکانیک در گرایش تاسیسات ساختمان بوده و خواهد بود.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و شرکت متبوع شما رخ داد، چه چیزی بود؟
سال ۹۷ سال مواجهه با جنگ اقتصادی بود. لذا انتظار یک سال پر بار از جهت اقتصادی در فعالیت‌های مهندسی نمی‌تواند باشد. تلخ‌ترین اتفاقاتی که در این سال با آن مواجه بودیم تغییرات فزاینده در قیمت اقلام مورد استفاده برای تاسیسات ساختمان بوده که قدری باعث رکود در انجام فعالیت‌های جاری شده است. شیرین‌ترین اتفاق امسال را حضور وزیر جدید راه و شهرسازی بر مسند وزارتخانه مذکور می‌دانم.
مهم‌ترین دستاوردهایی که شرکت‌ شما در سال ۹۷ کسب کرد چه بودند؟ آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
با توجه به پاسخ سوال قبلی شاید مهمترین دستاورد ما در سال ۹۷ حفظ و بقای فعالیت شرکت در سال ۹۷ بوده تا بتوان از بحران به وجود آمده طی طریق کرد. بنابراین هدف‌گذاری‌ها برای سال ۹۷ به طور کامل به نتیجه نرسیده لیکن همین‌قدر که در شرایط موجود توان فعالیت از ما سلب نشده امیدواریم.
رویایتان برای سال آینده چیست؟ چه اقداماتی برای تحقق این رویاها انجام می‌دهید؟
با توجه به مظلوم بودن رشته تاسیسات ساختمان و عدم توجه جدی به این رشته به عنوان یک حرفه  موثر برای آسایش و رفاه مردم در بهره‌برداری از ساختمان‌ها و ابنیه یکی از مهم‌ترین رویاهایی که برای آینده دارم پیگیری ایجاد و تاسیس رشته کارشناسی ارشد تاسیسات مکانیکی از کارشناسی به کارشناسی ارشد برای رشته مهندسی مکانیک و همچنین رشته کارشناسی ارشد تاسیسات مکانیکی از مقطع دیپلم تا کارشناسی ارشد است. برای نیل به این هدف در حال حاضر مشغول انجام اقدامات قانونی در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برای تعریف رشته و اخذ مجوزهای لازم برای آن هستیم.
کمی در خصوص خانه تکانی و نوروز برایمان بگویید.
خانه تکانی عید به نظرم دو وجه دارد یکی به صورت ظاهری و یکی به صورت درونی است. در شکل ظاهری هر  آن چه می‌بینیم را در حد توان تمیز و پاکیزه می‌کنیم. اما در کنار آن باید در سیرت درونی هم نسبت به بررسی وضعیت همان سال در رفتار و اخلاق اجتماعی یک کند‌ و ‌کاو جدی صورت گرفته و برای سال جدید نسبت به اصلاح ساختارها در درون خود اقدام کنیم.
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
رونق اقتصادی و بهبود و اصلاح  معشیت زندگی مردم
یک فیلم و یک کتاب پیشنهاد کنید.
به نظرم فیلم «راپسودی بوهمی» با بازی «رامی مالک» که اســکار بهترین نقش اول مــرد را در سال ۲۰۱۹ کسب کرده، ارزش دیدن را دارد. جلد اول رمان «اولیس» نوشته «جیمز جویس» که توسط دوست عزیزم آقای «فرید قدمی» ترجمه و در بهار ۹۸ توزیع خواهد‌ شد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;