راهکار سریع صنعت تهویه ایران به «کرونا»

دستگاه تهویه با ویژگی مواجهه مطلوب با خطر انتقال ویروس کرونا در اماکن پرجمعیتی چون بیمارستانها، بانکها و … با استفاده از تکنولوژی بومی و پژوهشگران داخلی ساخته و به بازار عرضه خواهد شد .
مدیرعامل شرکت دمنده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، با اعلام این خبر گفت :
پاندمی ویروس کرونا، الگوهای جدیدتری در حوزه های مختلف تعریف کرده تا بتوان میزان همه گیری «کووید ۱۹» در سراسر جهان را کاهش دهد و با توجه به اینکه این ویروس از طریق هوا انتقال می یابد «تاسیسات و صنعت تهویه » نقش مهمی در این زمینه را ایفاء می کنند.
احمد بستانجی در ادامه از ساخت دستگاه های تهویه با اتکاء با دانش بومی و پژوهشگران داخلی با دراختیار گرفتن مهندسی معکوس در داخل کشور خبر داد که می تواند خطر انتقال ویروس کرونا در هوا را کاهش دهد.
بستانچی تصریح کرد:
دستگاه تصفیه هواىMyair ً کاملا قابل حمل بوده و براى کمک به تبدیل اتاق هاى بیمارستانى عادى به اتاق هاى جداسازى (ایزوله) عفونى طراحى و تولید شده است. این دستگاه مطابق با استاندارد ASHRAE170 براى تهویه مکان هاى بهداشتى و درمانى طراحى شده و در آن فیلتر HEPA با راندمان ۹۷٫۹۹ %و الکتروفن کوپل مستقیم و با سر و صداى کم استفاده شده تا هواى آلوده محیط را پس از حذف آلودگى هاى مختلف از اتاق خارج کند.
وی تاکید کرد:
این دستگاه، آلودگى هاى عفونى و میکروبى و ویروسى و … را با استفاده از فیلترهاى کاغذى  راندمان بالاى هپا و لامپ هاى UVC خود از بین برده و در نهایت هواى تمیز و  تصفیه شده را دوباره وارد محیط مى نماید.
وی با بیان اینکه این محصول بر اساسِ آخرین استانداردهای روزِ اروپا و امریکا ساخته شده است یادآور شد:
دستگاه های تهویه مذکور بااستفاده از لامپهای یووی و تکنولوژی های لازم در ساختِ آن، ساخته شده است و از آغاز ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
بستانچی ضمن اشاره به اینکه این محصول پیش از این دستگاه از کشورهای دیگر وارد می شد، خاطرنشان کرد :
با بومی کردن تولیدِ این دستگاهها، علاوه بر رفع نیاز داخلی و مواجهه مطلوب در اپیدمی کرونا در ایران، صرفه جویی ارزی مطلوبی نیز به همراه داشته است.
به گفته مدیرعامل شرکت دمنده ساختِ این دستگاه تهویه بیش از ۹۰ درصد صرفه جویی ارزی برای کشورمان به همراه داشته است که علاوه بر آن با قیمت پایین تری نیز به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید.
وی کاربرد این دستگاه های تهویه را دراماکن بزرگ و پرجمعیت ذکر و تصریح کرد:
این محصول را می توان در اماکنی چون؛ بیمارستانها، بانکها و … مورد استفاده قرار داد تا از خطر میزان سرایت و ابتلاء به بیماری کرونا کاست.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;