رئیس نظام مهندسی کشور:کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰ تعطیل می شود

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور :‌ کمیسیون‌های ماده ۵ و ماده ۱۰۰ کارشان گاه شباهت به له کردن طرح های جامع و تفصیلی دارد که بهتر است این دو کمیسیون کارشان به شیوه فعلی تعطیل شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، عصر روز گذشته  وارد استان البرز شد و مورد استقبال رئیس و اعضای هیئت مدیره این سازمان قرار گرفت. وی در ابتدای ورود، درجلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز  با  اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در باره برنامه ریزی های انجام شده و آنچه که در پیش رو است به بحث نشست.
بر اساس این گزارش، احمد خرم با بیان اینکه طرح جامع ترافیک مبنای سایر طراحی های شهری است گفت:‌ شهرسازی و ترافیک پیوند سنگینی با هم دارند و همراه با نقشه رشته نقشه برداری باید احیا شوند. رسالت رشته های ترافیک و شهرسازی آن است که نظارت بر طرحهای جامع و تفصیلی داشته باشند ، در حالی که در حال حاضر هیچ کس  ناظر این طرح ها نیست و باید هرچه زودتر این مسئله حل شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه در باره کمیسیون های ماده ۵ و ماده ۱۰۰ گفت:‌ کمیسیون‌های ماده ۵ و ماده ۱۰۰ کارشان گاه شباهت به له کردن طرح های جامع و تفصیلی دارد که بهتر است این دو کمیسیون کارشان به شیوه فعلی تعطیل شود.
وی تصریح کرد:  ما پیگیر هستیم و راه‌حل‌های آن هم روشن است و امیدواریم روزی برسد که دیگر شهرهای ما به لحاظ اصول شهرسازی نابود نشود .
خرم با تاکید بر اینکه «نظارت» در حوزه اجرای پروژه ها عامل مهمی در اجرای بهینه طرح های محسوب می شود گفت:‌ ما سه مدیر پروژه را ماموریت داده ایم تا شرح خدمات ناظران و حق الزحمه آنان را در رشته های ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری تدوین و پس از تایید هیات های ۴ نفره، به سازمان نظام مهندسی ساختمان بفرستند و ما بتوانیم رشته‌های مغفول مانده را احیا کنیم.
بر اساس این گزارش، اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز در دیدار با خرم به بیان برخی مشکلات و نقطه نظرات در حوزه فعالیت خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است:
🔸ضرورت رسیدگی به اشتغال مهندسان
🔸توجه به ایجاد ساختمان سبز و اجرای دقیق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان
🔸نیاز به پیگیری دقیق تر و کاملترین بیمه تامین اجتماعی و بیمه تضمین کیفیت
🔸نیاز به توسعه مناسب سازی ساختمان‌ها  برای تردد معلولان
🔸آموزش مباحث حقوقی به مهندس برای پیشگیری از اینکه آنها هم مظلوم باشند و هم محکوم
🔸ضرورت کنترل کیفیت در خدمات آزمایشگاهی
🔸اصلاح تعرفه خدمات نظارت گاز با توجه به حساسیت و مادام‌العمر بودن کار ناظران
لازم به ذکراست، سفرهای احمد خرم پس از انتصاب به مراکز استان در راستای برنام های تدوین شده و نظارت و هماهنگی در اجرای آن ها در قالب هم اندیشی تا کنون به چند استان دیگر نیز صورت گرفته است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;