رئیس نظام مهندسی البرز: پلیس ساختمان به بخش خصوصی واگذار شود

رئیس نظام مهندسی البرز: کار پلیس ساختمان به شرکت‌های خصوصی واگذار شود تا با نظارت به موقع آنها در بحث پلیس ساختمان شاهد بروز تخلفات در ساخت و سازها نباشیم، البته خریداران نیز باید در مورد توجه به شناسنامه ساختمان از جمله کیفیت آن و غیره هوشیار باشند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی گفت: کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی است.
 علیرضا صنوبر در نشست با خبرنگاران در خصوص ارتقای کیفیت ساخت و سازها با توجه به بررسی عوامل عمر مفید ساختمان، اظهار کرد: این موارد مهم مشتمل بر سه بخش بکارگیری مصالح استاندارد و با کیفیت، کیفیت ساخت و همچنین نگهداری و مراقبت از ساختمان به هنگام بهره برداری است.
وی بیان کرد: در بحث مصالح کاربردی در ساختمان‌ها بر اساس افق ۱۴۰۴، در سال جاری مبحث استفاده از یک رده مقاومتی بالاتر برای بتن مورد استفاده در ساخت و سازهای جدید را پیش برده ایم که این مهم اکنون در حال اجرا است، در بحث اسکلت ساختمان نیز توافقاتی را با سازمان ملی استاندارد در بخش نظارت بر ساخت و سازها پیش خواهیم برد تا مصالح مصرفی در اسکلت ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در خصوص اقدامات مهم در بحث مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها در زمان بهره برداری، گفت: افزایش عمر مفید ساختمان و اطمینان از ایمنی ساخت و سازهای ایجاد شده از جمله موارد حاصل از اجرا مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها است.
صنوبر ادامه داد: سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت‌ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است که آن را به مهندسان زیر مجموعه خود تخصیص می‌دهد تا در قالب آن از تخفیفات مربوطه در ارائه خدمات ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، افزود: در این مورد بافت‌های فرسوده و ناکارآمد صفر کیلومتر تازه ساخت اجرایی می‌کنیم که کیفیت ساخت مطلوبی ندارد.
وی عنوان کرد: این بافت‌های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی به صورت ساختمان‌های برج مانند احداث می‌شود که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: اگر مراجع صدور پروانه فعال‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز کنونی و همچنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می‌شود.
صنوبر در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش رفت و آمدها به ادارات، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
در ادامه این نشست شهروز قنبری نیز در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در این مورد با شهرداری کرج مذاکراتی داشته ایم مبنی بر اینکه کار پلیس ساختمان به شرکت‌های خصوصی واگذار شود تا با نظارت به موقع آنها در بحث پلیس ساختمان شاهد بروز تخلفات در ساخت و سازها نباشیم، البته خریداران نیز باید در مورد توجه به شناسنامه ساختمان از جمله کیفیت آن و غیره هوشیار باشند.
این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: در مورد نمای ساختمان‌ها نیز کمیته نما در شهرداری‌ها تشکیل شده است که باید نمای مورد نظر برای اجرا مورد تأیید این کمیته واقع شود.
وی در مورد اینکه در برخی ساختمان‌ها تعداد پارکینگ‌ها به درستی لحاظ نمی‌شود، گفت: در برگه پایان کار تعداد پارکینگ‌ها توسط مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اساس شماره واحدهای موجود در یک ساختمان ذکر می‌شود، در واقع مهندسان ما به مرجع صدور پروانه ساختمانی تعداد پارکینگ‌های مورد نیاز در یک ساختمان را ارسال می‌کنند و مرجع مربوطه درمورد کسری پارکینگ با لحاظ کردن جریمه برای سازنده تصمیم گیری خواهد کرد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;