دیگر نیازی به تجهیزات خنک کننده ندارید

به گزارش تاسیسات نیوز، این خانه بتونی با استفاده از طراحی هوشمندانه سه نسل از یک خانواده را در آب و هوای گرمسیری هوچی مین سیتی را خنک می کند.

 

 

 

بین هاوس با مساحتی بالغ بر 233 متر مربع درسه طبقه طراحی شده و چیدمان داخلی دقیق آن به هر عضو خانواده اجازه ایجاد فضای خصوصی را می دهد، در عین حال خطوط دید یک پیوند بصری با مناطق دیگر را فراهم می کند.

 

 

 

چیدمان داخلی مناطق خدماتی مثل آشپزخانه، حمام ها، پلکان و راهروها را در غرب خانه می گذارد. در نتیجه این مناطق به عنوان نواحی حایل برای خنک نگه داشتن مناطق مهم تری مثل اتاق نشیمن، اطاق نهارخوری و اتاق های خواب عمل می کنند.





گیاهان بین هاوس بر خانه سایه می اندازند و چیدمان آن یک اثر دودکشی ایجاد می کند. این عدم توازن فشار بین هوای داخل و بیرون سبب می شود هوا کشیده شود و تهویه را بهبود بخشد. چندین در شیشه ای لغزنده نیز به تهویه کمک می کند.

 

 

 

این نکته شایان توجه است که در این خانه دستگاه های تهویه مطبوع نصب شده است اما از زمان سکونت افراد در آن نیازی به آنها نبوده است.

 

 

 

گیاهان این خانه بخشی از بیرون را پوشش می دهند و به تعدیل نمای کلی بتونی آن کمک می کند. بخش های باغ وسیع و ویژگی بام نیز یک باغ میوه است، در حالی که یک باغ تزیینی هم وجود دارد و ایوان باغ دیگر بعد از کتابخانه خانه است که هریک با فضاهای خالی در نمای بتونی به بیرون باز می شود. باغبانان فضای محرمانه را برای استخر و جکوزی بیرونی فراهم می کنند و یک باغ داخلی هم در اتاق نشیمن و باغ دیگر در حیاط کوچک تعبیه شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;