دیتاسنتر با آب رودخانه خنک می شود

تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری:
آمریکا: یک دیتاسنتر 7 مگاواتی که روی یک قایق ساخته شده، با استفاده از آب رودخانه سن ژاکین در بندر استاکتون کالیفرنیا خنک می شود.
مهندس نیره شمشیری
آمریکا: یک دیتاسنتر ۷ مگاواتی که روی یک قایق ساخته شده، با استفاده از آب رودخانه سن ژاکین در بندر استاکتون کالیفرنیا خنک می شود.
دیتاسنتر ۹۳۰ متر مربعی ادعا می کند از یک سیستم خنک کن بدون اثر با راندمان انرژی بالا، بدون مصرف اب، بدون مبرد، بدون مواد شیمیایی تصفیه اب، بدون فاضلاب و بدون آسیب به حیات وحش استفاده می کند.
به ویژه این دیتاسنتر یک مرکز با دانسیته بالا با یک سیستم خنک کن است که مصرف برق شبکه را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد و ۷ مگاوات از بار      IT در چهار گنبد را پشتیبانی می کند.
مرکز از فناوری حلقه آب بسته TRUE (اثربخشی مصرف منبع کل) با استفاده از اب سرد رودخانه برای خنک کردن رک ها بهره می گیرد. سیستم هیچ تبرید مکانیکی ندارد و تحت خلاء کار می کند، در نتیجه هیچ تهدید نشتی هم وجود ندارد.
به منظور حذف آلاینده ها، آب خنک خلیج پیش از رسیدن به مبدل حرارتی تصفیه می شود. یک حلقه خنک کننده آب تازه در بخش دیگر مبدل حرارتی آب خنک را به سیستم های درب پشتی روی رک ها تغذیه می کند.
تجهیزات IT داخل سالن های دیتا روی عرشه قرار دارند و سرورها در رک ها با دستگاه های خنک کن درب پشتی هستند. هر سالن داده چهار دستگاه توزیع خنک کننده پشت بامی موازی ۶۷۵ کیلوواتی دارد که هرکدام با سیستم های حلقه باز اضافی تغذیه می شوند.
همه تجهیزات مکانیکی و برقی زیر عرشه هستند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;