حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند سرعت بالاتری است

سعید سعیدی
مدیر روابط عمومی تاسیسات نیوز
این روزها بحث انرژی‌های تجدیدپذیر به موضوع داغ روز بدل شده است. از بهره‌گیری از پتانسیل انرژی بادی گرفته تا بهره‌مندی از انرژی خورشیدی هر کدام مزایای ارزشمندی دارند که می‌تواند در مرحله اول نجات‌‌بخش صنعت برق باشد. کمااینکه کشورهای پیشرفته دنیا، با تحقیق و بررسی و سرمایه‌گذاری روی مقوله تجدید‌پذیرها، مدت‌هاست مسیر حرکت خود را به این سمت هدایت کرده‌اند.
در واقع، یکی از مهم‌ترین اهداف تغییر مسیر دولت‌ ها به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را می‌توان به تلاش آن‌ها در نجات زمین از گرمایش جهانی عنوان کرد که با تحقق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از بادی و خورشیدی، به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند.
به تعبیری دیگر، تا چندین سال پیش، انرژی‌های تجدیدپذیر حلقه مفقوده و کشف نشده‌ای بودند که بشر را برای دریافت انرژی مورد نیاز و تامین برق، به سمت سوخت‌های فسیلی، انرژی آب، انرژی برق و …. می‌کشاند که هر کدام هزینه‌ای بسیار بالا برای دولت‌ ها تحمیل می‌کند.
این در حالی است که امروز محققان و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان در دل کویر رفت و با سرمایه‌گذاری روی انرژی خورشیدی، کویرهای ایران را به بزرگ‌ترین هاب‌های انرژی کشور تبدیل کرد تا از این طریق هم بار سنگینی را از دوش وزارت نیرو برداشت و هم هزینه‌های سرسام‌آور را از دوش دولت.
خوشبختانه در کشور ما هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر، موج رفتن به سمت بهره‌مندی از پتانسیل انرژی‌های خورشیدی به حرکت درآمده است و هر روز شاهد خبرهایی از گوشه کنار سرزمین‌مان هستیم؛ خبرهایی از جنس تجهیز یک منطقه به آبگرمکن خورشیدی یا مجهز شدن عشایر به پنل خورشیدی. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مسئولان مربوطه باید حرکت خود در این مسیر را تسریع کنند تا از پیشرفت سایر کشورها در این زمینه عقب نمانیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;