دستگاه تصفیه آب خانگی Hydraloop معرفی شد

شرکت هلندی Hydraloop که در نمایشگاه CES امسال برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نوآوری در گروه سازگاری با محیط‌زیست شد، سیستم بازیافت آب خانگی خود را به‌ نام دستگاه تصفیه آب خانگی Hydraloop را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، آب مایه‌ی حیات و عنصری بسیار گران‌بها است؛ به‌‌ویژه اگر شما هم یکی از خوانندگان رمان علمی‌تخیلی معروف تلماسه (Dune) باشید، می‌توانید به‌خوبی بحران نبود آب را درک کنید. داستان تلماسه در آینده‌ای دور می‌گذرد، جهان مجبور شده است توانایی‌های جسمی و ذهنی انسان‌ها را با استفاده از پرورش نژاد و نیروهای مرموز ماده‌ای به‌نام اسپایس ملانژ افزایش دهد. طبق روایت نویسنده‌ی رمان، ملانژ ماده‌ای است که می‌تواند نیروهای ذهنی آدمی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و حتی در مواردی باعث ایجاد پیش‌آگاهی از وقایع آینده شود. ملانژ فقط در سیاره‌ی بیابانی و بسیار خشک آراکیس (Arrakis) یافت می‌شود. خشکی آراکیس به‌حدی است که مردم آن سیاره، یعنی «فِرمِن‌ها» (Fremen) برای از‌دست‌نرفتن رطوبت بدن خود مجبورند از لباس‌های مخصوصی استفاده کنند. آب در آنجا ارزشمندترین ماده به‌شمار می‌آید.
شرکت هلندی Hydraloop که در نمایشگاه CES امسال برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نوآوری در دسته‌بندی سازگاری با محیط زیست شد، سیستم بازیافت آب خانگی خود به‌نام Hydraloop را رونمایی کرده است. دستگاه تصفیه‌ی آب خانگی Hydraloop می‌تواند ۹۵ درصد آب حمام و ۵۰ درصد آب ماشین ظرف‌شویی را تصفیه‌ کند؛ یعنی به‌کمک آن می‌توان ۸۵ درصد از آب موردنیاز برای مصارف خانگی را تأمین کرد. البته آب تصفیه‌شده آشامیدنی نیست؛ ولی می‌توان از آن برای دست‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، استخر، آبیاری، شست‌وشوی ماشین و مصارف غیرآشامیدنی دیگر استفاده کرد.
به‌گفته‌ی شرکت Hydraloop، دستگاه تصفیه آب خانگی یادشده تقریبا ۴۵ درصد از مصرف آب و تولید فاضلاب را کاهش می‌دهد. این وسیله هیچ فیلتر یا قطعه‌ی تعویض‌شدنی ندارد و با استفاده از تکنیک‌های ته‌نشینی مقدماتی (Sedimentation)، شناورسازی (Flotation)، فرایند شناورسازی با هوای محلول، Foam Fractionation، گندزدایی با اشعه ماوراءبنفش و بیورآکتور هوازی (Aerobic Bioreactor) آب را تصفیه می‌کند.
دستگاه تصفیه‌ی آب Hydraloop آب تصفیه‌شده را با دمای اتاق تحویل می‌دهد که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی منجر می‌شود. این بدان‌معنا است در مناطقی که دمای هوا کمتر است، به گرمایش آب نیازی نیست. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، این دستگاه به‌تنهایی سالانه حداکثر ۶۰۰ کیلو‌وات‌ساعت در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد. همچنین، اگر قسمتی از دستگاه دچار نقص شود، به‌طور خودکار خاموش و ارسال آب تصفیه‌شده متوقف می‌شود. به‌کمک اپلیکیشن موبایل نیز می‌توان از فعالیت‌های دستگاه آگاه شد. افزون‌براین، امکان استفاده از چندین دستگاه و سری‌کردن آن‌ها با یکدیگر برای مصارف خانگی یا در هتل‌ها وجود دارد.
دستگاه تصفیه‌ی آب Hydraloop چندان ارزان نیست و چهارهزار دلار قیمت دارد. هر خانوار آمریکایی به‌طور متوسط سالانه ۸۴۰ دلار برای قبض آب پرداخت می‌کند؛ بنابراین، بازگشت این سرمایه در ازای کاهش ۴۵ درصدی هزینه‌ی قبض آب (بدون درنظرگرفتن هزینه‌ی لوله‌کشی)، حدود ۱۰ سال‌ طول خواهد کشید. باوجوداین، امکان صرفه‌جویی سالانه ۷۵ هزار لیتر آب شرب مصرفی احتمالاً برخی را برای خرید این دستگاه گران‌قیمت ترغیب خواهد کرد.
منبع زومیت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;