آغاز صرفه جویی در انرژی از دستگاه‌های دولتی

استاندار تهران گفت: دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، اعم از موسسات غیردولتی، تامین اجتماعی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و بانک‌ها، وسایل سرمایشی خود را بر مبنای عدد استاندارد ۲۵درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا منجر به کاهش مصرف انرژی شود.
به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری تاسیسات نیوز، انوشیروان محسنی‌بندپی، با اشاره به اخذ تصمیم‌هایی برای کاهش مصرف برق ادارات در فصل تابستان افزود: به منظو بررسی نحوه مصرف برق در ماه‌های باقی‌مانده فصل تابستان، جلسه‌ای در وزارت کشور با حضور وزاری کشور، نیرو و معاونان آنها تشکیل و مقرر شد اقداماتی از ۱۵ تیرماه در دستگاه‌ها اعمال شود تا مصرف بهینه برق را در کشور نهادینه‌سازی و الگوی مصرف را مطابق با استانداردهای جهانی اجرایی کنیم.
وی گفت: مقرر شد تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، اعم از موسسات غیردولتی، تامین اجتماعی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و بانک‌ها، وسایل سرمایشی خود را بر مبنای استانداردهای جهانی بر اندازه ۲۵درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا این موضوع به کاهش مصرف انرژی منتج شود.
محسنی‌بندپی، تصریح کرد: همچنین کلیه دستگاه‌های مذکور مکلف شدند تا میزان مصرف انرژی خود را به مانند مدت مشابه سال قبل کاهش دهند و از ساعت ۱۲ تا ۱۶ نیز، انرژی لازم را از دستگاه‌های مولد برق تامین کنند.
وی گفت: همچنین مقرر شد ساعات اداری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در استان تهران تغییر نکند چون با توجه به مراجعه برخی از هموطنان به تهران برای انجام امور اداری، کاهش ساعات اداری در ادوار گذشته، نارضایتی‌هایی را به دنبال داشت که تصمیم بر کاهش نیافتن آن گرفتیم‌ و امیدواریم با این اقدامات، قطعی برق در فصل تابستان در تهران نداشته باشیم.
بر اساس این گزارش، وی همچنین تاکید کرد: نظارت مستمر بر اجرای این تصمیمات الزامی است و دستگاه‌هایی که از آن تخطی کنند با قطع برق مواجه خواهند شد و در پیگیری‌های بعدی و در صورت تخطی ، دستگاه‌های مذکور به نهادهای نظارتی معرفی خواهند شد.
منبع خبرگزاری آریا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;