دسترسی نداشتن ۲ میلیون آمریکایی به آب لوله‌کشی

نتیجه تحقیقات یک سازمان آمریکایی نشان می‌دهد که حدود دو میلیون و دویست هزار نفر از مردم آمریکا در خانه‌های خود از دسترسی به آب لوله‌کشی محروم هستند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، طبق گزارش «اتحادیه آب آمریکا» بیش از دو میلیون نفر از مردم سراسر آمریکا در خانه‌های خود آب لوله‌کشی ندارند.
پایگاه خبری پابلیک نیوز در این خصوص گزارش کرد، «جرج مک گراو» بنیانگذار و مدیر سازمان حمایت از آب «دیگ‌دیپ» در خصوص عمق فاجعه عدم دسترسی بسیاری از مردم آمریکا به آب آشامیدنی سالم و لوله‌کشی گفت که مشکل گسترده‌تر از چیزی است که بسیاری از مردم از آن اطلاع دارند.
وی توضیح داد: «بخشی از دلیلی که ما خواستار آن هستیم که تا به این قضیه بعنوان یک فوریت یا بحران رسیدگی شود، این است که این مشکل واقعاً بزرگ است».
مگ گراو توضیح داد: «ما فهمیدیم که دستکم دو میلیون و دویست هزار آمریکایی هنوز در سال ۲۰۱۹ به آب لوله‌کشی و سیفون توالت دسترسی ندارند و این قضیه در تمامی ایالات وجود دارد».
وی ادامه داد که اخیراً با یکی از ساکنان منطقه «مک داول» در «ویرجینیای غربی» صحبت کرده و گفته که مردم این منطقه چاره‌ای جز استفاده از سیستم آبی منسوخ شده، ندارند.
مک گراو توضیح داد: «آن سامانه‌ها که از مدتها قبل ابتدایی و ناقص بوده است، واقعا منسوخ شده است. تعداد زیادی از مردم جامعه وی، به هیچ عنوان به آب لوله‌کشی دسترسی ندارند. بقیه به صورت متناوب و چندبار در هفته از طریق همان سامانه (منسوخ) به آب لوله‌کشی دسترسی دارند».
مدیر دیگ دیپ در ادامه گفت که سازمان وی در جوامع غربی آمریکا در حال آزمایش سیستم‌های توزیع آب سالم هستند که شامل حمل آب سالم برای ساکنان از طریق کامیون و نصب مخازن موقت آب در فضای باز می‌شود که برق این مخازن از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود.
وی توضیح داد که گرچه ممکن است با این روش‌ها به طور موقت مشکل آب سالم و آشامیدنی برای ساکنان سراسر آمریکا رفع شود اما نیاز است که یک راه‌حل دائمی برای این معضل پیدا شود.
در این گزارش همچنین آمده است که داده‌هایی که دولت فدرال در این زمینه جمع‌آوری کرده بیشتر با هدف ناچیز شمردن تعداد خانوارهایی است که به آب آشامیدنی و سالم یا لوله‌کشی دسترسی دارند.
در این گزارش آمده است که در مجموع بودجه دولت فدرال برای سیستم‌های آب و فاضلاب از ۶۳ درصد در سال ۱۹۷۷ به ۹ درصد در زمان حال کاهش یافته است.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نژاد و وضعیت اقتصادی نیز در توزیع آب آشامیدنی سالم در ایالات آمریکایی تأثیر دارد به طوریکه سیاهپوستان آمریکا و خانوارهای لاتین تبار در مقایسه با خانواردهای سفیدپوست بیشتر با مشکل عدم دسترسی به لوله‌کشی‌ آب در خانه‌هایشان روبرو هستند.
اواخر مردادماه نیز شبکه «سی‌بی‌اس آمریکا» گزارشی را منتشر کرد که در آن یک کارگروه محیط زیستی در آمریکا طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مردم تقریباً تمامی ایالات متحده در معرض آب آشامیدنی ناسالم و غیربهداشتی هستند و در ۴۳ ایالت آمریکا، ۶۱۰ منبع آب آشامیدنی حاوی میزانی خطرناک از یک ماده شیمیایی موسوم به «PFAS» است.
این ماده شیمیایی در طیفی از کالاهای مصرفی موجود است و در برخی موارد با بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت افراد از جمله نقص مادرزاد و سرطان ارتباط دارد.
ماده شیمیایی PFAS می‌تواند به سیستم‌های مختلف سلامت آسیب وارد کند و مشکلات زیادی را برای سلامت افراد به وجود آورد و موجب ابتلا به سرطان‌، آسیب به قلب، کبد و مشکلات مربوط به تیروئید شود.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;