در دل هجدهمین نمایشگاه صنعت برق

خبرهایی از حاشیه نمایشگاه برق

افزایش نرخ خرید تضمینی برق، اصلاح تعرفه پرمصرف ها، برنامه‌های تابستان ۹۸، میزان تولید برق کشور و طرح استفاده از کارت انرژی از جمله مهمترین مباحثی بود که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران به آن پرداخته شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نمایشگاه بین المللی صنعت برق هر ساله با هدف معرفی تکنولوژی‌های جدید و بازاریابی با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
دراین میان هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از روز جمعه ۱۱ آبان ماه با حضور وزیر نیرو و مقامات ارشد صنعت برق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.
حضور ۴۸۳ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه برق
 لازم به ذکر است که این نمایشگاه با حضور ۴۸۳ شرکت داخلی و خارجی کار خود را شروع کرد و از جمله ۶۸ شرکت خارجی حضور یافته در این نمایشگاه می‌توان به اتریش، روسیه، آلمان، ژاپن، انگلستان، چین، فرانسه، ایتالیا، سوئیس و کره جنوبی اشاره کرد که در این بین شرکت‌های چینی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند. همچنین در این نمایشگاه غرفه‌هایی از اصناف مختلف صنعت برق از بخش‌های سیم و کابل گرفته تا تجهیزات برقی و اتوماسیون نیز فعالیت داشتند.
لزوم توجه به بازار‌های خارج از کشور
در اولین روز نمایشگاه وزیر نیرو در بین تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق حضور پیدا کرد و با اشاره به سرمایه گذاری وسیع در صنعت برق گقت: امروز به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که باید بطور جدی در ارتباط با عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی به بازار‌های خارج از کشور به ویژه در منطقه توجه داشته باشیم.
وزیر نیرو همچنین بر اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: هم اکنون این موضوع در دستور کار هیئت وزیران است و اساس این تصویب نامه متمرکز بر مدیریت مصرف است تا با اعمال این تعرفه‌ها اقلیت پرمصرف به جرگه خوش مصرف‌ها پیویندند واین برنامه تا پایان فصل پاییز امسال به سرانجام خواهد رسید.
برنامه‌های پیک سال ۹۸ تهران
در این نمایشگاه حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران یکی از برنامه‌های پیک سال ۹۸ تهران را تعویض ۵ میلیون لامپ سازمان‌های دولتی به ال‌ای دی عنوان کرد و گفت: در تابستان ۹۷ تنها یک درصد انرژی مورد نیاز در شهر تهران را نتوانستیم تامین کنیم و با روش‌های مختلف درصدد جبران این کسری هستیم.
ظرفیت تولید برق کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور کرد
همچنین محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در حال حاضر ظرفیت منصوبه تولید برق کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشته است.
وی در گوشه‌ای از صحبت‌های خود نمایشگاه صنعت برق را به عنوان بزرگترین رخداد صنعت برق و فرصتی برای برقراری تعاملات هرچه بیشتر بین تولید کنندگان، سرمایه گذاران و پیمانکاران صنعت برق جهت شکوفایی بیشتر این حوزه و حل مشکلات دانست.
اهمیت بازار ایران برای شرکت های خارجی
حمید چیت چیان وزیر پیشین نیرو نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد را بین‌المللی را با وجود تحریم‌های تحمیلی به کشور نشان دهنده آن دانست که شرکت‌های خارجی اهمیت بازار ایران را به خوبی درک می‌کنند و منافع آن‌ها ایجاب می‌کند که همچنان در بازار ایران حضور پیدا کنند.
 استفاده از کارت انرژی با تایید مجلس
در نشست خبری دیگری در حاشیه نمایشگاه داود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بدمصرفی برق برنامه ریزی شده است، گفت: طرحی برای استفاده از کارت انرژی داریم که هنوز عملیاتی نشده است که اگر مورد تایید مجلس قرار بگیرد وارد مرحله اجرا خواهد شد.
صادرات برق ارزش افزاترین نوع صادرات
در ادامه همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه نمایشگاه، صادرات برق را ارزش افزاترین نوع صادرات دانست و به صادرات برق تولیدی انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد.
اعلام نرخ‌های جدید خرید تضمینی برق تا چند هفته آینده
یکی دیگر از بحث‌هایی که در نمایشگاه به طور جدی دنبال شد انرژی‌های تجدید پذیر بود که در این خصوص سیدمحمد صادق‌زاده معاون وزیر نیرو به آن پرداخت و به اعلام نرخ‌های جدید خرید تضمینی برق تجدیدپذیر تا دو سه هفته آینده خبر داد.
احتمال  افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصد نرخ خرید برق تضمینی
وی براساس رایزنی‌های انجام شده با بخش خصوصی از احتمال افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصد نرخ خرید برق تضمینی خبر داد و گفت: نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی کیلوواتی ۴ هزار تومان و نیروگاه‌های با مقیاس کوچک هزار تومان برای هر کیلو وات خواهد بود.
با این تفاسیر این نمایشگاه پس از چهار روز، ساعت ۱۷ روز گذشته بدون اختتامیه به کار خود پایان داد انتظار بهبود فضای کسب و کار و توجه ویژه به مشکلات و مطالبات بخش خصوصی مهمترین پیام دریافتی از این نمایشگاه بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;