در حاشیه خبر « ختم حاشیه نشینی» از سوی وزیر راه و شهرسازی»!

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور: وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه حاشیه نشینی را خاتمه می دهد گفت : حذف محرومیت زدایی از جمله اهداف این پروژه به شمار می آید .
وضعیت نابسامان بازار مسکن در ماههای گذشته به قدری آشفته بوده است که دولتمردان و نمایندگان مجلس را به تکاپوی شدید واداشت و در نهایت به تصویب «وام ودیعه اجاره» البته تحت عناوین مختلف با نیت شرعی شدن آن منتهی شد.
نابسامانی بازار مسکن و کم شدن توان مالی مستاجران به اجبار در تغییر منطقه و محل سکونت شد و در نهایت به روی آوردن به شهرها، شهرستانها و …. شد .
مسلماَ در این الزامات بسیاری دچار ناملایماتی شدند که دوری از محل کار، بستگان و … از عمده ترین آنهاست… اما در این جابجایی های محل سکونت. کسانی که در محلات و مناطق شمال شهرتر! بودند به منطقه متوسط، و مناطق متوسط به منطقه جنوب و جنوب به شهر ها و شهرکهای اطراف و …. روی آوردند…
اما سئوال اصلی این است که کسانی که از ابتدا در حاشیه شهر سکونت داشتند، باید به کجا بروند؟ ! و کلاَ «حاشیه» کجاست؟!!! آیا پایانی در واپس زدنها هست؟
واگذاری وام ودیعه اجاره که هنوز اجرایی نشده است،  انتقادهای بسیاری را به همراه دارد، آیا این طرح به قدرتمندتر موجران منتهی می شود یا مستاجران؟
تاریخ مصرف طرح وام ودیعه اجاره که بسیاری به آن مشکل شرعی را نیز وارد کردند، تا چه زمانی است ؟
با چه هزینه ای باید تبعات ناخوشایند این طرح را زدود؟
«بررسی کارشناسی» در کجای طرح های اجرایی و ارائه شده ما در سطوح مختلف قرار دارد؟
و در پایان امیدواریم در اعلام «ختم حاشیه نشینی» جای خوبی برای «حاشیه نشینان فعلی» در نظر گرفته شود!
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;