خرم مطالبه کرد: به مهندسان بیکار وام تعلق گیرد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به تولید فراوان مهندسان بیکار در کشور، گفت:‌برای اشتغال این مهندسان دولت باید وام مسکن با سود ۱۸ درصدی به مردم پرداخت کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  احمد خرم با بیان این‌که هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل عدم آموزش تخصصی ۵۵۰ هزار مهندس عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان است،‌ اظهار کرد: مشکل بعدی تولید مهندس فراوان و بی‌توجهی به تولید فرصت شغلی برای مهندسان به ویژه در دوران رکود است. به همین دلیل، دولت باید توجه کند و مبلغی را برای  مسکن، سپرده‌گذاری کند.
وی ادامه داد: معتقدم، هر مبلغی را که دولت برای مسکن سپرده می‌کند چهار تا پنج برابر آن خط تسهیلاتی می‌توان ایجاد کرد. دولت باید بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این خط تسهیلاتی را که نرخ سود آن ۱۸ درصد است، تامین کند تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد و ۴۰۰ هزار وام ساخت را بتواند به متقاضیان ارایئه دهد.
وی با بیان این‌که دولت برای مهندسان بیکار حداکثر به ۱۰۰۰ میلیاردتومان نیاز دارد، گفت: هم‌اکنون دولت ۷۰۰۰ میلیارد تومان به مردم سوبسید می‌دهد. اگر از این میزان، ۱۰۰۰ میلیاردتومان یارانه را به تسهیلات مسکن اختصاص دهد، می‌توان ظرف دو تا سه ماه از رکود خارج  شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این‌که مانع دیگر بر سر راه فعالیت مهندسان، حق‌خوری مافیای امضافروشان است، اظهار کرد: در حال‌حاضر شرکت‌هایی وجود دارد که پروانه اشتغال بسیاری از مهندسان ضمیمه آن شرکت‌هاست و آن شرکت‌ها با پروانه اشتغال به کار مهندسان فعالیت می‌کنند و مافیایی تشکیل شده و صوری‌گری در ارایه خدمات مهندسی شکل گرفته است. اینها مسائل و چالش‌هایی هستند که باید حل شود.
خرم بیان کرد: متاسفانه در دهه‌های گذشته، فساد و حق‌بری رو به گسترش بود که باید جایی به اتمام برسد. هم‌اکنون زمانی است که سازمان نظام مهندسی که با وزارت راه و شهرسازی کاملا هماهنگ است این کار با تعامل قابل حل و برطرف شدن است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون متاسفانه برگه مجری ذیصلاح و ناظر سفید امضا برای مالک فرستاده می‌شود و امضافروشی متاسفانه رایج شده است که تلاش می‌کنیم تا این قبیل اقدامات ناشایست جمع شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;