خاموشی ها صنایع صدای معاون وزیر را درآورد!

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت (صمت) گفت: تداوم قطعی برق در صنعت کشور به دلیل اثرگذاری مستقیم در بازار و کاهش تولید به صلاح اقتصاد نیست.
به گزارش تاسیسات نیوز، سعید زرندی،  در رابطه با قطع برق صنایع در شرایط فعلی به منظور تامین برق مشترکان خانگی اظهار کرد: وزارت صمت با درک شرایط کشور و کمبود برق، همکاری زیادی با وزارت نیرو انجام داد. صنایع نیز با تغییر شیفت کاری و تغییر در ساعات فعالیت و تعطیلی موقت صنایع فولاد و سیمان، همکاری خوبی برای مدیریت برق انجام دادند.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: البته قرار بود این شرایط به صورت موقت باشد و وزارت نیرو تعهداتی برای بازگشت خط تولید فولاد وسیمان داشت که متاسفانه بطور کامل انجام نشد.
زرندی گفت: مقرر شده بود که برق شهرکهای صنعتی قطع نشود اما گزارش های دریافتی از سراسر کشور نشان از قطعی برق در شهرکها دارد که منجر به مشکلات زیادی برای واحدهای صنعتی دارد؛ به طوری که فقط در هفته گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ ساعت قطعی برق در شهرکها اتفاق افتاده که میانیگین قطعی سه ساعته را شاهد بودیم.
وی همچنین تاکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی فولاد، ضمن برهم زدن تعادل بازار باعث بروز مشکلاتی در واحدهای پایین دستی فولاد و صنایع وابسته به این صنعت شده است که خسارت زیادی هم به این صنایع و هم صنایع وابسته به فولاد وارد شده است.
زرندی گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” نام گرفته، نباید همه بار مشکلات دستگاههای دیگر بر دوش تولید باشد. سوال اینجاست همانطور که تولید وظیفه خود را در قبال کمبود برق انجام داده است، آیا بخش های دیگر نیز به همین اندازه همراهی می کنند؟ چرا برای حل مشکل کمبود برق ، اول به سراغ تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی می رویم؟ آیا اینگونه به دنبال جهش تولید هستیم؟
وی تصریح کرد: این در حالی است که تعطیلی برخی اداره ها و نهادها اختلالی بر زندگی روزمره مردم وارد نمی کند و باید به این سمت حرکت کنیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین با اشاره به آمادگی واحدهای بزرگ صنایع معدنی برای ساخت نیروگاه گفت: با اینکه ساخت نیروگاه برق وظیفه یک واحد تولیدی نیست و باید زیر ساختهای تولید مثل انرژی توسط وزارت نیرو تامین شود، ولی باتوجه به برخی کمبودها مقرر شد بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه با سرمایه گذاری واحدهای صنایع معدنی ایجاد شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;