حکم رئیس جمهور پایانی بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: عضور انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان گفت: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فرآیندی ظاهری است که در پایان هم حکم نهایی ریاست توسط رئیس جمهور صادر می‌شود.
علیرضا سرحدی عضو انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز با بیان این مطلب که سازمان نظام مهندسی ساختمان چندین سال است که از امور مربوط به ساخت و ساز به دور افتاده است و تقریباَ سازمانی تشریفاتی به شمار می‌آید گفت: مهندسان و آراء آنها در این سازمان نقشی نداشته و تاثیری در برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها ندارند.
او با بیان اینکه این مساله فقط دغدغه وی نیست تصریح کرد:‌ بسیاری از مهندسان این سازمان را به رسمیت نمی‌شناسند،‌ چرا که فعالیت سازمان مذکور فقط در عرصه رانت و فعالیت‌های نامعلوم است که صرفا منافع شخصی آنها را شامل می‌شود.
سرحدی یادآور شد: گروهی از افرادی که در این سازمان هستند و یا خارج از آن منافع خود را از وجود این سازمان به دست می‌آورند، سعی می‌کنند که ناکارآمدی‌ها را بپوشانند به امید اینکه بتوانند در اخذ پروانه، انجام امور اداری خود  تسهیلات لازمه را دریافت کنند.
عضو انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در ادامه خاطرنشان کرد: انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در قالبی ظاهری و فرمالیته با حضور چند نامزد برگزار می‌شود، این درحالی است که حکم نهایی توسط رئیس جمهور حتی برای کسی که آرای بیشتری نسبت به دیگران ندارد صادر می‌شود و این پایانی است برای انتخابات که صورت می‌گیرد.
لازم به ذکر است احمد توکلی چندی پیش درنامه‌ای خطاب به واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری درخواست نهایی نکردن حکم «خرم» رئیس جدید نظام مهندسی ساختمان به دلیل تخلفات صورت گرفته در انتخابات را داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;