حمایت نظام مهندسی ساختمان یزد از تولیدکنندگان تاسیسات برقی استاندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات استاندارد در زمینه تاسیسات برقی ساختمان، گفت: در همین راستا از تولیدکنندگان تاسیسات برقی استاندارد به خصوص افرادی که در این زمینه در استان سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «مهدی سالاری» در نشست هم‌اندیشی ‌مهندسین برق استان یزد با بیان این که صنعت ساختمان نوعی اکوسیستم است، عنوان کرد: برای موفقیت کل سیستم ، همه اجزاء باید با هم کار کنند.
وی با بیان اینکه یکی از اجزای مهم در اکوسیستم تاسیسات برق ساختمان، استفاده از تجهیزات برقی استاندارد است، افزود: مهندسین به هیچ عنوان نباید از تاسیسات غیر استاندارد استفاده کنند.
سالاری گفت: در همین راستا از تولیدکنندگان تاسیسات برقی استاندارد به خصوص افرادی که در این زمینه در استان سرمایه گذاری کنند، حمایت می کنیم.
تعاملات مثبت شهرداری با نظام مهندسی
«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد با اشاره به گسترش همکاری‌های شهرداری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: پیگیری ها و تلاش سازمان نظام مهندسی برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان قابل تقدیر است.
وی با اشاره به این که مدرک دانشگاهی اش در زمینه مهندسی برق است، ابراز امیدواری کرد که در این دوره شهرداری شاهد حرکات مثبتی جهت ارتقاء جایگاه تاسیسات برقی در ساختمان‌ها باشیم.
تفاهم‌نامه‌ جلوگیری از حوادث برق
«آرش نواب» مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این  نشست با اشاره به تفاهم‌نامه با نظام مهندسی ساختمان، گفت: این تفاهم نامه در راستای جلوگیری از حوادث برق در ساختمان منعقد شده است.
وی با بیان این که این تفاهم‌نامه آغاز همکاری با مهندسین سازمان است، گفت: مهندسان سازمان از خانواده سازمان هستند و ما آنها را از خودمان می دانیم.
وی افزود: بسیار خوشبین هستم با موفقیت در این تفاهم‌نامه شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیشتری با سازمان نظام مهنمدسی ساختمان باشیم.
نواب در ادامه تعدادی  از بندهای تفاهم نامه را تشریح و عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه که در ۱۰ محور تنظیم شده است، تغییر تعرفه کنتور اول از ساخت و ساز به مسکونی یا درخواست کنتور دوم و بیشتر منوط به ارائه تأییدیه سیم سوم و کلید محافظ جان از سازمان نظام مهندسی است.
فوت ۱۰۰۰ نفر در اثر برق گرفتگی
«محسن صحراکاری» نماینده هیئت مدیره در کمیسیون برق و خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این نشست مطرح کرد: سالانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در اثر برق گرفتگی در کشور فوت می‌کنند.
وی افزود: با تفاهم‌نامه جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شرکت توزیع برق استان به سمتی می‌رویم که دیگر شاهد برق گرفتگی در ساختمان نباشیم.
توسعه فعالیت‌ در بخش فیبرنوری
سینا جوادی نائب رئیس کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش دیگری از این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر کمیسیون برق نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: در شش ماه اخیر بررسی مصوبات دوره‌های قبلی، بررسی مشکلات مهندسین برق در زمینه طراحی و نظارت، پیشبینی دوره های آموزشی، افزایش همکاری با ادارات از جمله تفاهم نامه با شرکت توزیع برق و جلسه با شرکت‌ها و تامین کنندگان تجهیزات را در دستور کار خود قرار دادیم.
جوادی درباره برنامه های بعدی کمیسیون، عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های مهندسین برق در بخش فیبرنوری در قالب تفاهم نامه با شرکت مخابرات، ارتباط با صنف الکتریکی برای بهبود کیفیت در بخش اجرا، مذاکره برای همکاری با اداره کل استاندارد در بخش آسانسور، پیگیری حضور در طرح‌ها، پیگیری مشارکت مجدد مهندسین برق در بخش اجرای ارت و اتصال زمین، پیگیری بازدید از طرح‌های بزرگ استان و کشور و انتشار نشریه تخصصی برق  از جمله برنامه‌های کمیسیون برای آینده است.

در جریان این نشست دکتر سریری استاد برجسته رشته برق نیز به ارائه نکات اجرایی نظارت برق و مبحث  ۱۳مقررات ملی ساختمان در این نشست پرداخت و در پایان نیز با اهدای لوح تقدیری از پیشکسوتان این عرصه تجلیل شد.

منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;