جلسه‌ای در شورای مرکزی

به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست و مصالح استاندارد شورای مرکزی به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.


مهندس حسن قربانخانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن خیر مقدم به حاضران در این نشست، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به بحث آلودگی های زیست محیطی به ویژه در شهرهای بزرگ گفت: اگر برای حل معضلات و آلودگی های زیست محیطی کنونی فکری نکنیم قطعا وضعیت پیش رو بسیار خطرناکتر خواهد بود پس باید فکری کنیم و راهکارهای عملی ارایه دهیم.


وی ضمن اعلام حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از پروژه های کاربردی افزود: بهتر است نشست های پروژه محور جایگزین نشست های جلسه محور شود و پروژه های مفید و کاربردی در این نشست ها مطرح و بررسی شود.قربانخانی همچنین از پیگیری بحث استانداردسازی مصالح ساختمان در سازمان خبر داد و گفت: این امر می تواند به میزان زیادی به صرفه جویی انرژی کمک کند و در این راستا اولین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مصالح، فرآورده ها و تجهیزات ساختمانی استاندارد 25 و 26 بهمن ماه برگزار خواهد شد که امیدوارم منجر به ارایه راهکارهای عملی مناسب در این حوزه شود.


در ادامه مهندس طاهری اصل در مورد مراحل اجرایی شدن آیین نامه اجرایی صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها و اقدامات شورای مرکزی در این زمینه توضیحاتی ارایه کرد.


وی همچنین توضیحاتی در مورد آموزش مجازی اعضای سازمان در راستای اهداف و مسوولیت های این کمیسون بیان کرد.


مهندس حیدر جهان بخش به ارایه گزارش اقدامات و عملکرد کارگروه انرژی- آموزش شورای مرکزی پرداخت و توضیحاتی در مورد ضرورت آموزش الزامات زیست محیطی و مدیریت انرِژی در راستای ایجاد ساختمان های پایدار و تعیین مراکز آموزشی به منظور اجرایی کردن این روند ارایه کرد.


وی همچنین بر ضرورت اجرایی کردن مدلسازی انرژی و کنترل میزان مصارف انرژی ساختمان ها در مرحله طراحی برای ساختمان های جدید و رده بندی ساختمان ها از نظر بهینه سازی مصرف انرژی و الزامات زیست محیطی (دوستدار محیط زیست) برای ساختمان های موجود تاکید کرد.


همچنین دکتر اسدی گزارش عملکرد کارگروه مبحث 19 را ارایه کرد. وی در این راستا با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مبحث 19 برای همه رشته های مهندسی ساختمان، توضیحاتی در مورد مراحل این کار بیان کرد.


در ادامه این نشست، حاضران به ارایه نظرات، دیدگاه ها و انتقادات خود در زمینه اجرایی شدن مبحث 19 و آموزش های موردنیاز در این زمینه پرداختند.


در پایان جلسه استان تهران برای برگزاری دوره ای این جلسات به صورت ماهانه اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;