جریمه برق دزدی منازل چقدر است؟

سخنگوی صنعت برق کشور  در رابطه با برق دزدی گفت: جزای نقدی طبق قانون ماده ۱۹ مجازات اسلامی از دو تا ۸ میلیون تومان است.موارد ذکر شده مربوط به مجازات برق دزدی برای منازل است و البته برای مکان‌های بزرگتر رقم جریمه به نسبت بیشتر است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  در رابطه با برق دزدی گفت: دزدی و سرقت از جمله جرائمی است که در جامعه با آن مواجهه هستیم و قانون‌گذار برای مقابله با دزدان قوانین مختلفی را تنظیم کرده است.
او در ادامه با اشاره به اینکه در صورت تخلف، انشعاب برق مشترک متخلف جمع آوری می‌شود، ادامه داد: به طور کلی ما با اینکه انشعاب مربوطه را جمع آوری می‌کنیم، این مشترک را به اندازه مصرف برقی که استفاده کرده خسارت و بهای آن را دریافت می‌کنیم.
به گفته این مقام مسئول جزای نقدی طبق قانون ماده ۱۹ مجازات اسلامی از دو تا ۸ میلیون تومان است.
سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: موارد ذکر شده مربوط به مجازات برق دزدی برای منازل است و البته برای مکان‌های بزرگتر رقم جریمه به نسبت بیشتر است.
گفتنی است، بر اساس قانون، هرکس بدون پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مبادرت به استفاده غیر مجاز از آب، برق، تلفن، گاز و شبکه فاضلاب کند، علاوه بر جبران خسارت وارده به پرداخت جزای نقدی از یک تا دو برابر خسارت وارده محکوم می‌شود.
بر همین اساس قانون‌گذار مجازات جرم سرقت برق را پرداخت جزای نقدی از یک تا دو برابر خسارت وارده به محکوم اعلام کرده است علاوه بر این فرد مجرم باید کلیه خسارات وارده را نیز جبران کند و اگر فرد مرتکب از ماموران شرکت برق باشد مجازات او پرداخت دو برابر جزای نقدی و جبران خسارت خواهد بود.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;