تولید و صادرات قطعات صنایع نفتی در اوج تحریم و بحران کرونا

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پس از بومی‌سازی پره‌های توربین‌های گازی، بخار برای نیروگاه‌ها و صنایع نفت و گاز، توانسته اند این محصول را به کشورهای همسایه و ایتالیا صادر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سعید نوروزی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده، پره‌های توربین‌های گازی و بخار را از جمله محصولات دانش بنیان تولید شده در این شرکت دانست و گفت: پره‌ها خاص‌ترین و  حساس‌ترین قطعات توربین‌ها هستند؛ چرا که در شرایط خاص دمایی و تحت تنش‌های بالا قرار دارند از این رو نیاز به استفاده از ویژگی‌های مواد و فرایندهای تولید خاصی برای ساخت آن است.
وی با بیان اینکه تولید این قطعات در کشورهایی خاص انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور اقدام به ساخت آن کردیم. صنعت نیروگاهی کشور اصلی‌ترین صنعت مصرف کننده این محصول دانش بنیان است ضمن آنکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز برای تولید انرژی و انتقال نفت و گاز از توربین‌ها استفاده می‌کنند.
نوروزی با تاکید بر اینکه بخشی از نیازهای صنعت نیروگاهی و نفت و گاز و پتروشیمی از سوی این شرکت تامین می‌شود، یادآور شد: این پره‌ها با مواد پیشرفته‌ای تولید می‌شوند و  خوشبختانه این شرکت دانش بنیان با همکاری دو شرکت فناور دیگر توانسته است برخی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این پره‌ها را بومی کند تا بی نیاز از واردات آن شویم.
این محقق، بومی سازی فرآیند ریخته گری دقیق تحت خلأ، ماشین کاری دقیق و آهنگری را مزایای اجرای این طرح در کشور نام برد و گفت: همچنین در حال بومی‌سازی فرآیندهای طراحی پره‌ها هستیم که در این صورت در کنار فرایند مهندسی معکوس با استفاده از دانش طراحی کسب شده کیفیت عملکردی قطعات ارتقا خواهند یافت.
به گفته وی، این محصول هم اکنون به کشورهای همسایه و همچنین کشور ایتالیا صادر می‌شود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;