تولید ورق های نورد گرم و سرد در داخل کشور

رفع نیاز به ورق های فلزی با با تولید نورد گرم و سرد در ایران

 یک شرکت فناور داخلی با تولید ورق‌های نورد سرد و گرم، بخشی از نیاز صنعت کشور به این محصول راهبردی را تأمین کرده است.
 به گزارش خبری پایگاه خبری تاسیات نیوز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید ورق‌های نورد با تلاش یک شرکت‌های فناور با تکیه بر تجربه و دانش بومی خبر داد.
عزیز قنواتی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، با بیان این‌که ورق گالوانیزه یکی از تولیدات این واحد فناور و جزو نیازهای مهم صنعت به شمار می‌رود، افزود: اکنون با تولید ورق‌های فولادی نورد با سختی بالا، ورق سرد آنیل شده و ورق گرم اسیدشویی‌شده است.او با اشاره به تفاوت ساختاری و کاربردی میان ورق‌های نورد سرد و گرم گفت: در فرآیند نورد گرم، ورق‌های فولادی در دمای بالاتر از ۹۲۶ درجه سانتی‌گراد متبلور می‌شود. در این دما شکل‌دهی به ورقه آسان‌تر است و می‌توان ورق‌های بزرگ‌تری ساخت.
این فعال عرصه دانش‌بنیان کشور با بیان این‌که در فرآیند فولاد، سرد فولاد در دمای پایین شکل‌دهی می‌شود، افزود: هنگامی که دمای فولاد کاهش پیدا می‌کند، حجم آن نیز کم می‌شود بنابراین میزان کنترل برای تغییر سایز و شکل فولاد در دمای بالا در مقایسه با نوردسرد کمتر است. در این نوع نورد، محصول در قالب‌های دمای پایین قرار می‌گیرد و قطعه، پس از نورد آنیلی تا دمای اتاق سرد می‌شود.
او با اشاره به فرآیند فناورانه فرآوری و فرم‌دهی خطوط نورد گفت: محصولات خط نورد سرد، در یک فرآیند مداوم و پیوسته، پس از شست‌وشو و تمیزکاری، احیا، اکسیدهای سطحی، عملیات حرارتی و تنظیم خواص متالوژیکی از وان مذابروی عبور کرده و گالوانیزه می‌شوند. بعد از عملیات گالوانیزه، عملیات تکمیلی روی ورق پیاده می‌شود.
قنواتی با بیان این‌که خط تولید گالوانیزه با توانمندی بومی و با سرمایه گذاری پایین‌تر از نمونه خارجی راه‌اندازی شده است، افزود: خط گالوانیزه، با به‌کارگیری توان داخلی و فناوری بومی با هزینه‌ای پایین‌تر از شرکت‌های خارجی اجرا شد.
وی با بیان این‌که تولیدات این شرکت ضمن تأمین نیازهای داخلی صنعت، به بازارهای منطقه نیز ورود پیدا کرد، گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار تن از فرآورده‌های گالوانیزه به بازار داخلی تزریق شد و امسال نیز با رشد مطلوبی نسبت به سال گذشته تولید خواهیم داشت.این فعال فناور با اشاره به این‌که حمایت از تولید ایران ساخت این محصول صرفه‌جویی ارزی و اشتغال آفرینی را به ارمغان آورده است، اظهار کرد: با ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات به کمک دانش فنی بومی، ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بخشی از هزینه‌ها برای واردات این محصولات متوقف شد
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شهرام می گوید

    با سلام
    نام شرکت چیست و در کدام شهر است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;