ساخت «سانتریفیوژ دکانتر» ایرانی

 محققان فعال در یک شرکت دانش‌بنیان کشورمان، موفق به ساخت سانتریفیوژ دکانتر ایرانی مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب با استفاده از دانش بومی شدند. این سیستم در عرصه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید سانتریفیوژ دکانتر شد تا وارد عرصه رقابت جهانی شود و آن گونه که مدیر عامل این شرکت می‌گوید به زودی قرار است برای صدور محصولات خود با کشور سوئد قرارداد منعقد کند.
سانتریفیوژ دکانتر در صنایع مختلفی از جمله تولید آب میوه و روغن مایع به کار گرفته می‌شود. این نوع سانتریفیوژ مواد جامد را از مایع جداسازی می‌کند و به همین دلیل در تصفیه آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد.
عظیم عظیمی نژادان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید سانتریفیوژ دکانتر، خط تولید کامل کارخانجات قند چغندر و نیشکر، بازیافت آب و فاضلاب فعالیت می‌کند، افزود: محصولات ما در مقابل محصولات مشابه تولید کشورهای اروپایی تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است.
وی ادامه داد: به همین دلیل این سانتریفیوژ می‌تواند به راحتی مشتریان خود را به دست آورد. ضمن اینکه محصولات شرکت ما در حال رقابت با بازار اروپایی و لیدرهای تولید این محصولات در جهان است.
**بومی سازی تولید سانتریفیوژ
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان همچنین اظهارکرد: این شرکت توانسته است با اتکا به نیروی متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، بسیاری از محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند.
عظیمی نژادان ادامه داد: برای این محصولات تولیدی رقیبی در خاورمیانه وجود ندارد و رقابت تنها در عرصه جهانی انجام می‌شود.
وی افزود: این شرکت تنها ۲۰ درصد از مواد خاص برای تولید محصولات خود را از خارج کشور وارد می‌کند و ۸۰ درصد از مواد لازم برای تولیدات خود را از محصولات داخلی تامین می‌کند.
این فعال فناور همچنین گفت: البته ما ۲۰ درصد از محصولات خاصی هم که از خارج کشور وارد می شود را می‌توانیم با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی و کمک مسئولان در داخل کشور تولید کنیم و مانع از فرار سرمایه ارزی کشور شویم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;