توافق نظام مهندسی ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان

تفاهم‌نامۀ همکاری بین سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان و شورای ساختمان پایدار اتریش در خصوص انتقال دانش و توسعه استانداردهای ساختمان پایدار به ایران به امضا رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز، این سازمان در راستای اهداف تدوین‌ شده خود و به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار در بخش ساخت‌و‌ساز، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان های بین‌المللی مرتبط با فرایند ساخت‌و‌ساز سبز از جمله شورای ساختمان پایدار اتریش امضا کرده است.
این تفاهم‌نامه که در یکسال گذشته با برگزاری جلسات آنلاین و گفت‌و‌گوهای دوطرفه بین نمایندگان سازمان و نمایندگان شورای ساختمان پایدار اتریش منعقد شده است، به توسعه استاندارد ساختمان‌های پایدار براساس استاندارد بین‌المللی DGNB از طریق تربیت و آموزش متخصصین حرفه‌ای، شبکه‌سازی، ممیزی و ارزیابی ساختمان‌ها و نهایتاً تأیید و صدور گواهینامه‌های رسمی می‌پردازد.
استاندارد DGNB در بیش از ۵۰ کشور جهان به عنوان استاندارد ساختمان‌سازی سبز پذیرفته شده و جهان شمول‌ترین استاندارد ساختمان پایدار است.
آموزش و تربیت مدرسان در زمینه‌های ساختمان‌های سبز و پایدار و تأیید صلاحیت آن‌ها پس از قبولی در آزمون DGNB توسط شورای ساختمان پایدار اتریش و صدور گواهینامه رسمی بین‌المللی از اهداف همکاری سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان با شورای ساختمان پایدار اتریش گزارش شده است به گونه‌ای که به آن‌ها اجازه تدریس داده شود.
یکی دیگر از اهداف این همکاری مشترک، آموزش و تربیت متخصصان در زمینه ساختمان‌های سبز و پایدار و برگزاری آزمون رسمی به عنوان مشاور و ممیز رسمی عنوان شده است به گونه‌ای که به آن‌ها اجازه مشاوره و همچنین به عنوان ممیز رسمی، اجازه ممیزی براساس استاندارد DGNB داده می‌شود.
همکاری در زمینه ارزیابی، بررسی، تأیید و صدور گواهینامه سبز محصول برای شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده محصولات (EPD) از دیگر اهداف همکاری سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان با شورای ساختمان پایدار اتریش اعلام شده شده است.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;