تفاوت مدیران جوان از نگاه مدیران پیشکسوت

تاسیسات نیوز/سعید سعیدی: بی‌شک صنعت تاسیسات کشور که اتفاقاً یکی از مهم‌ترین صنایع محسوب می‌شود، موفقیت خود را مدیون مدیرانی با تجربه و خبره می‌داند که با کار و تلاش توانسته‌اند این صنعت را به شرایطی برسانند که حتی بسیاری از آن‌ها اکنون به برندی صادرکننده و موفق در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. از این رو، در نظر داریم در این شماره، تفاوت نگاه مدیران پیشکسوت با مدیران جوان را بررسی کنیم. به همین جهت، گفت‌وگویی با آقایان مهندس علی‌اصغر ظهوری از پیشکسوتان طراحی و منوچهر سپهری، مدیرعامل شرکت پارس مشعل انجام داده‌‌ایم که در ادامه خواهید خواند:
ظهوری در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز به جایگاه مدیران پیشکسوت اشاره کرد و گفت: اگر به دهه ۴۰ یا ۵۰ نگاهی داشته باشیم، در می‌یابیم که مدیران آن دوران چه شان و منزلتی داشتند و با چه نظم خاصی کارهای خود را مدیریت می‌کردند.
او مدیران پیشکوست را مدیرانی با دانش، پرتلاش، صادق، سالم، وطن‌دوست، بی‌رانت و شکوفا در تمام رشته‌های فنی هنری ادبی علمی توصیف کرد و گفت: در ایران و سراسر جهان نمونه‌های شاخص این مدیران با نبود تکنولوژی‌های جدید و کمبود ارتباطات مدراج عالی را کم توقع طی کرده‌اند و به قله‌های موفقیت رسیدند.
این پیشکسوت طراحی به توصیف مدیران جوان پرداخت و تصریح کرد: نسل مدیران جدید که وارث نسل قبلی هستند و بعد از انقلاب وارد صحنه شده‌اند، معمولاً دچار مسائلی از جمله زیاده‌طلبی، رقابت‌های غیرمنطقی، عدم تعهد به کشور و فرار از آن، عدم نصیحت‌پذیری، استفاده از تکنولوژی‌های نو به‌صورت مختلف برای کسب ثروت بیشتر، استفاده از امکانات مملکت برای منافع بیشتر بدون توجه به سهام دیگران در بیت‌المال، بازدهی پایین و مسائلی از این دست هستند؛ البته استثناتی هم وجود دارد و امیدوارم باعث رنجش خاطر کسی نشده باشم.
سپهری به مدیریت در ۵۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت در نیم‌قرن گذشته تغییرات شگرفی داشته و در آن سال‌ها سن مدیران بالاتر از ۴۰ سال بود. بعد از انقلاب، مدیران ایرانی اغلب جوان‌تر شدند و این موضوع در جلسات نماینده شرکت‌های خارجی مشهود بود.
مدیرعامل شرکت پارس مشعل با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در ۵ دهه گذشته تغییرات تکنولوژی و ساخت کامپیوتر تحول عظیمی در دنیا به وجود آورد و این تحول بزرگ سرمایه‌داران را به فکر وا داشت.
او ادامه داد: آن‌ها می‌دیدند که جوانان بیشتر می‌توانند برای رسیدن به هدف تلاش کنند و آن‌ها با علم روز بزرگ شده بودند، ولی پیشکسوتان مدیریت برای حرکت باید آن علم را یاد می‌گرفتند، لذا آرام‌آرام این تحول شروع شد. اولین بار در اروپا شرکت BMW این طلسم را با آوردن مدیران جوان شکست.
سپهری به شیوه موفق مدیریت مدیران جوان اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد هستیم جوانان چگونه مدیریت می‌کنند. آن‌ها سرعت تصمیم‌گیری بالایی دارند و به‌نظر من اگر برای تصمیم‌های کلان از مشاوران پیشکسوت همراهی بگیرند موفق‌تر خواهند بود. جوان بر اساس فطرت جوانی زودتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد و غرور هم می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشد که حضور پیشکسوت مشاور در آن لحظات بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت پارس مشعل به ۵۰ سال تجربه خود در عرصه مدیریت در صنعت تاسیسات پرداخت و گفت: من با توجه به تجربه طولانی کار خود اعتقاد دارم که امروز زمان مدیران جوان است و باید به آن‌ها اعتماد کنیم و زیبایی حرکت و پیشرفت آن‌ها را در کشورمان بیشتر ببینیم و از موفقیت‌شان لذت ببریم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;