تعلل در صدور پروانه ساختمانی مسکن ملی ممنوع

استاندار مرکزی گفت: هیج شهرداری نباید در صدور پروانه ساختمان سازی برای طرح مسکن ملی تعلل داشته و مانع تراشی کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدعلی آقازاده در جلسه شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته از سوی مجموعه استان، بعد از ۱۶ سال طرح جامع شهر اراک روز گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و تقریبا تمامی نیازهای استان در این طرح گنجانده شده است. این طرح با توجه به پیشنهادات و مطالعات صورت گرفته می‌تواند افق روشنی برای حداقل ۱۰ سال آینده اراک داشته باشد.
وی‌در خصوص طرح اقدام ملی مسکن افزود: این طرح یکی از طرح های ملی است و نباید هیچ کوتاهی از هیچ سمتی در خصوص آن صورت گیرد تا این مسئله مهم و ‌حیاتی بویژه در استان مرکزی که شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد اجرایی شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: سال گذشته در این زمان در خصوص تامین زمین مشکلاتی وجود داشت، اما در حال حاضر با پیگیری های صورت گرفته در راستای این طرح در هیچ نقطه استان مشکل تامین زمین برای متقاضیان وجود ندارد. استان مرکزی در سال ۹۹ در راستای اقدام ملی مسکن در جهت تامین زمین وارد یک فاز امیدوارکننده‌تری نسبت به سال گذشته شده است.
آقازاده ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح یک طرح ملی است در نتیجه هیج شهرداری نباید به سبب مسئله ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه که پرداخت آن را دولت متعهد شده، در صدور پروانه ساختمان سازی تعلل داشته باشد و مانع تراشی کند و با توجه به مصوبات هیئت دولت و کارگروه های ملی و تاکیدات مقام معظم رهبری باید اقدامات لازم و تلاش مضاعفی در این خصوص از سوی شهرداری ها صورت گیرد و فرمانداران نیز موظف به پیگیری این مهم هستند.
وی در خصوص مشکلات مسکن ملی شهرستان شازند نیز گفت: برگه واگذاری که سازمان راه و شهرسازی و بنیادمسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر صادر می‌کنند، حکم سند قانونی را دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن مصوبه دولت مبنی بر پرداخت ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه های ساختمانی این طرح است و شهرداری‌های استان موظف هستند نسبت به رعایت مفاد این مصوبه اقدام کنند و صدور پروانه های ساختمانی براساس ضوابط اعلام شده اقدام کنند.
مهدی زندیه وکیلی ادامه داد: بانک‌های عامل نیز موظف هستند براساس هماهنگی صورت گرفته، برای ایجاد واحدهای روستایی با هماهنگی بنیاد مسکن، ضمانت زنجیره ای برای دریافت کنندگان تسهیلات را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته، امیدواریم تا نیمه سال آینده طرح ایجاد دو هزار واحد مسکن محرومین نهایی شده و ساخت واحدها به پایان برسد.
به گزارش ایسنا، در این نشست گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف استان مرکزی ارائه شد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;