تعطیلی یک جزیره معروف بدلیل آلودگی

به گزارش تاسیسات نیوز، به دلیل نگرانی از آسیب دیدن سواحل بکر جزیره بوراکای فیلیپین، دولت این کشور تصمیم گرفته است که به مدت شش ماه ورود گردشگران را به این منطقه ممنوع کند.


یکی از سخنگویان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین با اعلام این خبر گفت که قانون بستن این جزیره به روی گردشگران از تاریخ ۲۶ آوریل (ماه جاری میلادی) اجرا می‌شود.


این تصمیم در پی نگرانی‌ها از وضعیت محیط زیست جزیره گرفته شده است. پیش‌تر دوترته گفته بود که جزیره بوراکای به “چاه فاضلاب” تبدیل شده است و تهدید به بستن آن کرده بود.


مقامات محیط زیست هشدار دادند که فاضلاب مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری وارد آب‌های منطقه می‌شود. در ماه فوریه گذشته، دوترته صاحبان رستوران‌ها و مراکز گردشگری را به باد انتقاد گرفت و آنها را متهم کرد که فاضلاب را مستقیم در دریا تخلیه می‌کنند.


تصمیم بستن این جزیره به روی گردشگران باعث نگرانی هزاران نفر از کسانی شده است که در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری در این جزیره کار می‌کنند. حدود ۵۰۰ رستوران، هتل و مرکز گردشگری در این جزیره دایر است و گردش مالی آنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. دولت اعلام کرده است که شرکت‌هایی که از این تصمیم متضرر شوند کمک مالی دریافت خواهند کرد.


مشخص نشده که ممنوعیت ورود گردشگران چگونه اجرا خواهد شد. پیش‌تر وزارت تجارت و صنایع فیلیپین پیشنهاد داده بود که تعطیلی جزیره مرحله به مرحله انجام شود چون بستن ناگهانی برای کسب و کار و معیشت ساکنان جزیره زیان‌آور خواهد بود.


این جزیره که به دلیل شن‌های سفید سواحلش مشهور است، سال گذشته میزبان حدود دو میلیون بازدیدکننده بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;