تعرفه خدمات مهندسی در قزوین کمتر از یک درصد قیمت کل ساختمان است

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قیمت مسکن، تعرفه خدمات مهندسی در قزوین ناچیز بوده و کمتر از یک درصد از قیمت کل ساختمان است.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید مهدی مجابی با بیان این مطلب افزود: صنعت ساختمان جزو صنعت های برتر کشور در زمینه سرمایه گذاری است، با این حال تعرفه ای که برای خدمات مهندسی از جانب سازمان های ذی ربط تعریف شده، بسیار کم و ناچیز است. 
مجابی اظهار داشت: تعرفه خدمات مهندسی در استان قزوین، بسیار کمتر از سرانه استاندارد کشوری است و این موضوع به دلیل عدم به روز رسانی تعرفه در سال های گذشته بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: مهندسین قزوینی با وجود تمام کم و کاستی ها همچنان پای کار بوده اند و رسالت خود را حفظ کرده اند.
وی بیان کرد: قزوین یکی از شهرهایی است که در صنعت ساختمان موفق عمل کرده و مهندسان نام داری را به جامعه تحویل داده است.
مجابی بیان کرد: برای تحقق مطالبات جامعه مهندسی استان قزوین با همراهی مجموعه استانداری، افزایش تعرفه خدمات مهندسی در استان مصوب شد و به ۶۰ درصد تعرفه کشوری رسید.
وی یادآور شد: مجموعه نظام مهندسی ساختمان قزوین ۱۲ هزار مهندس در هفت رشته سازه، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی دارد که از این تعداد، پنج هزار نفر دارای صلاحیت مهندسی در زمینه نظارت، طراحی و اجرا هستند.
مجابی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون هزار مهندس به مجموع مهندسین استان قزوین اضافه شده است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;