تعامل وزار نفت و نیرو برای تامین برق

سخنگوی صنعت برق از تعامل دوسویه و تنگاتنگ وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و استفاده از واحدهای نیروگاهی وزارت نفت در زمان اوج بار تابستان خبر داد.

به گزارش تاسیسات نیوز،  مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور گاز است، گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو تعاملی تنگاتنگ در همه حوزه‌های مشترک از جمله تأمین سوخت نیروگاه‌ها دارند. با هدف بهره گیری از همه ظرفیت‌های ایجاد شده برای تأمین برق و نیروگاه‌های احداث شده توسط همه دستگاه‌ها، در حال هماهنگی برای استفاده از واحدهای نیروگاه‌های وزارت نفت در ایام پیک تابستان هستیم.
وی افزود: وزارتخانه‌های نفت و نیرو در فصل زمستان نیز همکاری‌های خوبی برای تأمین سوخت کشور انجام داده بودند و با بهره گیری از تجارت گذشته، هم اکنون در حال برنامه ریزی برای استفاده از واحدهای نیروگاهی احداث شده توسط وزارت نفت هستیم. استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه انرژی کشور برای تأمین برق در فصل تابستان، باعث خواهد شد تا از ایجاد هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.
رجبی مشهدی اضافه کرد: برخی از واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی کشور به منظور تأمین نیاز داخلی برق خود اقدام به احداث نیروگاه کرده بودند که پس از هماهنگی و تعامل برای و بررسی فنی نحوه اتصال نیروگاه‌های وزارت نفت به شبکه، از ظرفیت‌های مذکور برای تأمین برق کشور در پیک تابستان کمک گرفته شود. همه ظرفیت‌های لازم را برای تأمین برق پایدار مردم به کار خواهیم گرفت که البته بهره گیری از این ظرفیت‌ها در سایه تعامل و همکاری بین دستگاهی امکان پذیر شده است.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;