تعامل وزارت جهاد و استانداری در مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی

معاون استاندار تهران: بی تردید در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز برخوردی جدی خواهیم داشت و پلاک به پلاک پیگیری‌ها در تمام سطح استان به ویژه شهرستانهایی که آمار بالاتری دارند همانند شهریار دنبال خواهد شد. در روند برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری‌ها نیز از جهاد کشاورزی حمایت خواهند کرد.
عابد ملکی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان تهران گفت: آمادگی داریم برای حریم شهرها ضابطه تعیین کنیم تا از این مسیر با ایجاد منافع منطقی برای مالکان بتوانیم باغات را در سطح استان تهران حفظ کنیم؛ البته برای تحقق این مهم باید فرایندهای قانونی طی شود.
وی افزود: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد در مقایسه با گذشته وضعیت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بهتر شده است و باید این روند ادامه داشته باشد؛ متاسفانه در برخی شهرستانهای استان تهران مثل شهریار آمار ساخت و سازهای غیرمجاز بالاست که درحال حاضر در مسیر مقابله با این موضوع، مناسب عمل شده است ولی همچنان وظیفه سنگینی را در حفظ باغات و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برعهده داریم.
معاون استاندار تهران ادامه داد: بی تردید در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز برخوردی جدی خواهیم داشت و پلاک به پلاک پیگیری‌ها در تمام سطح استان به ویژه شهرستانهایی که آمار بالاتری دارند همانند شهریار دنبال خواهد شد. در روند برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری‌ها نیز از جهاد کشاورزی حمایت خواهند کرد.
وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی کمیسیون ماده ۹۹ افزود: باید آب منطقه‌ای نیز وضعیت حریم و بستر رودخانه‌ها در سطح استان را بررسی کند تا در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز هیچ گونه اغماضی صورت نگیرد. از سوی دیگر باید ضوابط بازنگری طرح‌های هادی به گونه‌ای پیگیری شود تا با درنظر گرفتن حریم برای روستاها امکان نظارت توسط دهیاری‌ها فراهم شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;