تصفیه خانه فاضلاب برای بزرگترین مسجد شرق آسیا

مسجد استقلال که در جاکارتا پایتخت اندونزی بنا شده و بزرگترین مسجد شرق آسیا می باشد به زودی دارای یک کارخانه تصفیه فاضلاب می شود تا آب های هدر رفته هنگام وضو گرفتن بار دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مسجد استقلال در جاکارتا پایتخت اندونزی، بزرگترین مسجد شرق آسیا به زودی صاحب یک تصفیه خانه فاضلاب شهری می شود تا به فعالیت های این مسجد اعظم کمک کند.
مدیرکل کارلینشی گفته که ساخت این تصفیه خانه در ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز شد و قرار بود در ماه دسامبر به پایان برسد.
وی در مصاحبه خبری گفت: مسجد استقلال سالانه ۲ میلیارد روپیه(۱۳۷ هزار و ۴۷۷ دلار) هزینه آب تصفیه شده می کند، بنابراین اگر خود مسجد تصفیه کننده آب داشته باشد لازم نیست دیگر این هزینه را متحمل شود.
کارلینشی در ادامه افزود که قرار است تصفیه خانه فاضلاب آب های به هدر رفته در مسجد(هنگام وضو گرفتن و دستشویی) را جمع آوری کرده و سپس تصفیه کند، در این تصفیه خانه همچنین یک آزمایشگاه برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای آب پاکیزه توسط وزارت بهداشت ساخته شده است.
کارلینشی گفت: اگر این آب ها را به داخل رودخانه بریزند کثیف شده و با فاضلات دیگر یکی می شود. به همین دلیل کانالی ساخته ایم تا آب هدر رفته را از نو پاکیزه کرده و مورد استفاده قرار دهیم.
گفته می شود وزارتخانه ۷ میلیارد روپیه برای ساخت این تصفیه خانه هزینه کرده است که بخش تصفیه خانه آن ۴ میلیارد روپیه و کانال های آن ۳ میلیارد روپیه هزینه برداشته است.
مسجد استقلال
لازم به ذکر است مسجد استقلال در جاکارتا، در اندونزی، بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا است، دولت اندونزی در ۱۹۷۵ برای ساخت مسجد ملی اقدام کرد و مسجد استقلال را بنا کرد.
این مسجد گنجایش ۱۲۰٬۰۰۰ نفر را در یک زمان دارد.
بر روی شبستان اصلی مسجد یک گنبد با قطر ۴۵ متر قرار گرفته‌است که این گنبد توسط ۱۲ ستون نگه ‌داشته شده ‌و هرساله گردشگران را نیز به خود جذب میکند.
منبع خبرگزاری رسمی حوزه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;