به همت مهندس معتمد صورت گرفت

تشکیل کمیته مشورتی صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان

دومین گردهمایی سراسری روسای اتحادیه‌های تاسیسات مکانیکی، شوفاژ، تهویه مطبوع و گازرسانی کشور ماه گذشته با حضور قاسم نوده فراهانی، رییس محترم اتاق اصناف تهران، محمد باقر معتمد، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، علیمردان علایی، مدیرعامل شرکت شوفاژکار، سرکار خانم مهندس میرکاظم، مدیرعامل محترم شرکت وگ ایران (بی‌همتا) و بسیاری از روسای اتحادیه‌های تاسیسات مکانیکی شهرهای مختلف ایران در هتل اسکان الوند برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رییس اتاق اصناف تهران به برگزاری نخستین گردهمایی سراسری روسای اتحادیه تاسیسات مکانیکی، شوفاژ تهویه مطبوع و گازرسانی کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته گردهمایی با هدف رسیدگی و حل و بررسی مسائل و مشکلات مهندسان حوزه تاسیسات و نظام مهندسی برگزار شد که خوشبختانه امسال کارگروهی برای این کار تشکیل و معرفی می‌شود تا مشکلات این صنف تا حد امکان رفع شود.

فراهانی ادامه داد: امسال که در جمع شما هستم خیلی خوشحالم که این اتفاق مهم محقق شد، اما باید توجه داشته باشید که اتفاق مهم با رای دادن هر یک از شما به وقوع پیوست، پس باید خودتان پشتیبانی کنید و از این کارگروه بخواهید و پیگیر باشید تا به نتیجه موردنظر برسید. تشکیل یک کارگروه و کمیته صرف بی‌نتیجه خواهد بود.
او مقوله تولید را امری مهم عنوان و تصریح کرد: امروز باید دست تولیدکننده‌ها را بوسید چرا که تولید است که کشور را نجات می‌دهد، تولید است که اشتغالزایی با خود می‌آورد، اما مراد از تولید، هر تولیدی نیست، بلکه تولید کالای باکیفیت است که در وهله اول نیاز جامعه ایران را برطرف کند بعد صرف صادرات شود.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع که نقش اصلی را در این گردهمایی به عهده‌ دارد، در سخنانی صمیمانه اظهار کرد: به درگاه خداوند شاکر هستم. خدا به هر کس یک توفیقی عطا می‌کند، به من هم این توفیق را داده که خدمتگزار این جمع باشم و هر سال یک‌بار بتوانم این اعضا را از شهرهای مختلف دور هم جمع کنم تا دیداری با هم داشته باشند و دست‌کم با دیدار سالانه یک‌بار بتوانند از مشکلات صنف خود در شهرهای دیگر آگاه شوند که این خود بسیار برای بنده ارزشمند است.
معتمد به هدف خود از برگزاری این گردهمایی پرداخت و گفت: هدف از این گردهمایی حل مشکلات صنف بود که خوشبختانه بعد از یک سال در دومین گردهمایی خبرهای خوبی قرار است بشنویم و آن تشکیل یک کمیته مشورتی صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان است که در واقع همان تبصره ۴ ماده ۴۵ است که اتفاق افتاد و امید است سال‌های بعد نتایج رضایت‌بخشی از کار این کمیته را در این جمع مطرح کنیم.

او در ادامه از آقایان حمد از اهواز، طالبی از اصفهان، صالحی از رشت، نوری از مشهد، چراغیان از شیراز، باقران از اتاق اصناف ایران و خود (محمد باقر معتمد) به عنوان اعضای کمیته مشورتی صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان یاد کرد و گفت: این کمیته باید در طول سال جلساتی را برگزار کنند و به بررسی مسائل و حل مشکلات صنف بپردازند.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از «آموزش» به‌عنوان مهم‌ترین مقوله یاد کرد و گفت: آموزش مقوله‌ای است که هم برای نصاب مهم است، هم برای فروشنده و هم طراح و اجراکار. آموزش باید به یک مهارت منتهی شود نه یک مدرک.
معتمد افزود: کالاهایی که صنف ما با آن سر و کار دارد، کالاهایی بادوام و سرمایه‌ای هستند و مردم پول زیادی بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند، پس هم فروشنده باید آموزش لازم را دیده باشد تا مورد مناسبی را با توجه به شرایط پیشنهاد دهد و هم اجراکار باید با تکیه بر دانش خود این کالا و محصول را به طور صحیح نصب و جانمایی کند.
در ادامه نیز برخی از اعضای اتحادیه تاسیسات مکانیکی از سایر شهرها صحبت‌هایی در خصوص مشکلات خود کردند و از کمیته تشکیل شده درخواست حل آن‌‌ها را کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;