تشکیل کارگروه آموزش خرید و فروش سیمان در بورس

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، از تشکیل کارگروه آموزش خرید و فروش سیمان در بورس به کلیه افراد در مناطق دور و نزدیک، جهت کوتاهی دستِ دلالان و تعادل بخشی به بازار سیمان و در نهایت بازار ساخت و ساز خبر داد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ضمن اعلام این خبر گفت : ورود سیمان به بورس رویدادی محسوب می شود که با توجه به تاثیرگذاری آن در صنعت ساخت و ساز می تواند تاثیرگذارو شفاف کننده خرید و فروش و قیمت گذاری های اعمال شده در این حوزه باشد.
عبدالرضا شیخان در باره نارضایتی دلالان در این زمینه اظهارداشت : مسلماً بسیاری از افراد پیش از ورود سیمان به بورس ذینفع بودند و با این رویکرد موافق نیستند و سعی در سنگ اندازی در این زمینه دارند و مانند هر پروسه ای که از قالب سنتی به فرآیندی نوین تبدیل می شود، بورسی شدن سیمان نیز از این مقوله استثناء نخواهد بود.
کوتاهی دست دلالان از بازار سیمان یعنی چشم اندازِ روشن بازار مسکن
دبیرانجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نارضایتی دلالان را امری طبیعی و در ذاتِ خصلت این گروه ذکر و تصریح کرد:
پیش از این دلالان سیمان را به راحتی از کارخانه خریداری می کردند و با قیمتی که می توانستند بازار ساخت و ساز را پرنوسان سازد به دستِ مصرف کننده می رساندند و به این ترتیب در بسیاری از مواقع با رکود ساخت و ساز و بالطبع رکودِ اقتصادی که زیرساخت توسعه اقتصادی بود مواجه می شدیم.
وی همچنین در ادامه رضایت خاطرِ انبوه سازان و فعالان در عرصه ساخت و ساز، از بورسی شدن سیمان را یکی از مزیتهای غالب این امر ذکر و خاطرنشان کرد:
دریافت کد بورسی و خریدِ سیمان از بورس برای اکثریت خریداران مزیتی محسوب می شود که رضایتِ پنهان و آشکار آنها را از این فرآیند به همراه داشته که البته برای برخی از افراد با وجود رضایت از حذفِ دلالان با مشکلاتی نیز همراه بوده است.
تشکیل کارگروه آموزش خرید و فروش سیمان در بورس برای همگان
شیخان نبودِ فرهنگ مناسب برای خرید سیمان در برخی از نقاط کشورِ جهت ورود به معاملات سیمان در بورس را از جمله مشکلات فعلی ذکر و تصریح کرد:
بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مسئولان در وزارت صنایع مقرر گشته تا کارگروهی جهت آموزش این افراد که با معرفی خودشان به عاملین در نزدیکترین محل استقرار آنهاست صورت میگیرد، این مشکل را نیز به تدریج حذف کنیم تا آنها نیز موفق به دریافت کد بورسی شوند.
مشکل کاهش فروش سیمان برخی تولیدکنندگان حل می شود
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین کاهشِ فروش برخی از تولیدکنندگان سیمان از زمانِ ورود به بورس را یکی دیگر از چالش های موجود دانست و افزود :
مذاکراتی با مسئولان ذیصلاح در وزارت صنایع صورت گرفته و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب این مشکل را نیز حل کنیم.
تحقق ساختِ یک میلیون واحد مسکونی دور از دسترس نیست
وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ ” با توجه به رایزنی های انجام شده درباره قیمت گذاری این محصول نیز به تعادل بازار سیمان کمک کرده و بسترِ مناسب برای تولید و اشتغال هر چه بیشتر به ویژه در مناطق محروم را فراهم آوریم
شیخان ورود سیمان و فولاد به عنوان دو مصالح ساختمانی بسیار پرمصرف و تاثیرگذار به بورس را عاملِ رونق ساخت و ساز و تعادل بخشی در این حوزه ذکر و خاطرنشان کرد :
تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور، در صورت تداوم سیاستهای کنونی دور از دسترس نخواهد بود.
منبع تاسیسات نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;