تاثیر ویروس کرونا در صنعت انرژی خورشیدی چین

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: انجمن پیشرو انرژی خورشیدی چین خواستار حمایت دولت از صنعت انرژی خورشیدی این کشور است چرا که اقدامات صورت‌گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از سرگیری فعالیت‌های تولیدی این صنعت را با اختلالاتی مواجه کرده است طوری که برای آغازی دوباره با ممنوعیت‌هایی روبرو می‌شوند.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از بلومبرگ، لیو یانگ، معاون دبیر انجمن صنعت فتوولتاییک چین اعلام کرد: این انجمن از سیاستگزاران می‌خواهد تا کاهش تعرفه برای خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به تعویق بیاندازند. این گروه همچنین به دنبال اعطای یارانه یا وام‌های بدون بهره به تولیدکنندگان برق خورشیدی است تا از این طریق به کاهش فشار جریان نقدینگی آن‌ها کمک کند.
بر اساس این گزارش، این درخواست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ده‌ها استان چین تعطیلات سال نو خود را به دلیل متوقف کردن روند گسترش ویروس کرونا که باعث مرگ صدها نفر و بیماری هزاران نفر شده است، تا ۹ فوریه تمدید کرده‌اند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا اثرات این اختلال را کاهش دهند که کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز یکی از اینها است.
لیو در گفتگوی تلفنی اعلام کرد: این بیماری مسری که به طور ناگهانی شیوع پیدا کرد، مسیر توسعه صنعت انرژی خورشیدی را تحت‌الشعاع قرار داد. او ادامه داد: به احتمال زیاد، دولت کاهش تعرفه‌ها برای خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی را به تعویق خواهد انداخت، اما مشخص نیست این زمان (تعویق) چقدر طول خواهد کشید.
اما چیزی که مشخص است این است که چین حمایت مالی خود از صنعت خورشیدی را دوباره از سر خواهد گرفت چرا که انرژی تجدیدپذیر از نظر اقتصادی قابلیت رقابت با منابع سنتی استخراج برق مانند زغال سنگ و گاز طبیعی را دارد.
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;