بیل گیتس اولین خریدار قایق تفریحی هیدروژنی

سرمایه گذاری بیل گیتس بر روی محصولات سازگار با محیط زیست باعث افزوده شدن یکی از نمادهای آن یعنی قایق تفریحی هیدروژنی به اموال شخصی وی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز. رئیس سابق مایکروسافت سفارش خرید قایقی به نام سینوت را به شرکت سازنده آن یعنی آکوئا داده که اولین قایق تفریحی جهان با سوخت هیدروژنی محسوب می‌شود.
تمایل به سرمایه گذاری بیل گیتس بر روی محصولات سازگار با محیط زیست با خرید این قایق با مشخصات ویژه ای انگیزه اصلی خرید آن بوده است.
برای ساخت این قایق هزینه‌ای کلان و بالغ بر ۶۴۴ میلیون دلار اختصاص یافته است. این قایق حدود ۱۱۲ متر طول دارد و دارای پنج بخش مجزا در عرشه برای حضور، فضاهای متنوع برای ۱۴ مهمان و سالن ژیمناستیک است. این قایق می‌تواند در مجموع ۳۱ خدمه را در خود جای دهد و قدرت موتور آن به یک مگاوات می‌رسد.
مخازن عظیم هیدروژن با امنیت بالا در این قایق تفریحی نصب شده و برای گرم نگهداشتن مسافران در عرشه به جای آتش زدن زغال سنگ یا چوب از کاسه‌های بزرگ دارای ژل آتش زنه استفاده شده است. حداکثر سرعت این قایق به ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با تکمیل ظرفیت مخازن سوخت هیدروژنی می‌توان از آن برای پیمودن مسیر حداکثر ۶۰۰۰ کیلومتری استفاده کرد.
در حال حاضر برنامه‌ای برای فروش عمومی این قایق وجود ندارد و انتظار می‌رود استفاده از آن از سال ۲۰۲۴ آغاز شود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;