به خطر افتادن صنعت ساختمان قم با بکارگیری غیرمتخصصان

رییس سازمان نظام‌ مهندسی قم گفت: استفاده ازکارگران غیرمتخصص در صنعت ساختمان، باعث کاهش کیفیت ساخت‌وسازها و به مخاطره افتادن این صنعت دراستان شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، امین مقومی درهمایش صنعت ساختمان و رونق تولید در قم افزود: درگذشته عمر مفید ساختمان ۳۰ تا ۳۵ سال تخمین زده می‌شد، ولی امروز گفته می‌شود این میزان کاهش زیادی یافته است.
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد گره اصلی این مساله نبود صلاحیت، تخصص، تعهد و عدم استفاده ازظرفیت‌های بالقوه درجامعه کارگری است.
وی گفت:‌با وجود این‌که ۲۰ هزار کارگر دارای کارت مهارت فنی درقم وجود دارد، ولی همچنان از کارگران غیرمجاز اتباع و غیرمتخصص درصنعت ساختمان استفاده می‌شود.
مقومی با بیان این‌که به‌کارگیری کارگران غیرمتخصص باعث کاهش کیفیت در تولیدات صنعت ساختمان می‌شود، گفت: دراستان قم نیز تولیدکننده‌های خوبی در رده ملی وجود دارد که توجه کمتری به آن‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: باید از سازندگان دارای صلاحیت دراستان و کشور حمایت گردد.
دبیر همایش صنعت ساختمان و رونق تولید نیز گفت: دراین همایش برای صنعتگران، نمایشگاه و برای دانشگاهیان، کارگاه‌های هوشمندسازی ساختمان و سازه برپا شده‌است.
شاهین صادقی نسب افزود: جلسه‌های پرسش و پاسخی نیز با حضور مسئولان برگزار خواهد شد و همه تلاش این است تا رونق تولید صنعت ساختمان درسطح استان محقق شود.
مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات قم نیز با بیان این‌که فناوری فیبر نوری درچند سال گذشته رونق گرفت، گفت: در سال ۹۴، قم نخستین استانی بود که صنعت تار نوری را به کار گرفت.
عبدالله بیان افزود: ساختمان‌هایی که به فیبر نوری مجهز شده‌اند، شبکه‌ای پایدار، باثبات و مطمئن ایجاد نموده‌اند.
نماینده اتاق بازرگانی قم نیز گفت: ساخت‌وساز می‌تواند تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری را درکشور حل نماید که این مساله را درمسکن مهر تجربه کرده‌ایم.
حسن آقاجانی از قوانین سختگیرانه در عرصه صنعت ساختمان انتقاد کرد و افزود: بروکراسی اداری در کشور غوغا می‌کند و مشکلات را چند برابر کرده‌است.
همایش صنعت ساختمان و رونق تولید با حضور فعالان این عرصه و مسئولان استانی در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد؛ گسترش ظرفیت صادراتی تولیدات، رونق واحدهای تولیدی مرتبط، مصالح و فناوری‌های نوین و برگزاری رویداد جانبی استارت آپ‌های صنعت ساختمان از محورهای این همایش بود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;