دکتر جوهری: به جای اعتراض به تاریکی شمعی روشن کن + ویدئو

سعید سعیدی: از آنجایی که دولت از تولیدکنندگان حمایت قوی نمی‌کند، ما خود را ملزم به حضور در نمایشگاه می‌کنیم. این بخشی از گفته‌های دکتر جواد جوهری، مدیرعامل شرکت تهویه آذر نسیم است که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز مطرح کرد.
جوهری در پاسخ به این سوال که چرا برند تهویه آذر نسیم را تقریباً در تمام نمایشگاه‌های صنعت تاسیسات و سایر نمایشگاه‌هایی که به نوعی با این حوزه مرتبط است، شاهد هستیم، گفت: ما تولیدکننده هستیم و باید خودمان را به مصرف‌کننده معرفی کنیم. شاید یکی از دلایل این کار عدم حمایت جدی و قوی دولت از تولیدکنندگان باشد.
او ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بسیار مهم، حضور تولیدکنندگان غیرواقعی در نمایشگاه است که باعث می‌شود حضور ما در نمایشگاه‌ها صد در صد شود. به عبارتی، اگر تولیدکننده واقعی در نمایشگاه حاضر نشود، کسانی که تولیدکننده نیستند، می‌آیند و مصرف‌کننده دچار سردرگمی می‌شود. نتیجه این کار چیزی نیست جز عدم اعتماد و اطمینان به کالای ایرانی. چون مصرف‌کننده برای تامین کالای خود به سراغ تولیدکننده غیرواقعی می‌رود و جنس و کالای بی‌کیفیت را خریداری می‌کند و در نهایت می‌گوید کالای ایرانی به درد نمی‌خورد و بزرگ‌ترین آسیب را به اعتبار کالای ایرانی وارد می‌کند. این در حالی است که کالای ایرانی هم از نظر تکنولوژی، هم از نظر کیفیت ساخت و هم از نظر تحویل و خدمات پس از فروش با کالای خارجی رقابت می‌کند و چه بسا در مواردی یک سر و گردن از آن‌ها هم بالاتر است. امروز در رضایت مشتری تهویه آذر نسیم، ۹۷ درصد رضایت ثبت شده، این در حالی است که این عدد برای اکثر برندهای خارجی و شناخته‌شده ۵۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت تهویه آذر نسیم با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، از تهدیدها به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: کشور شرایط اقتصادی مناسبی ندارد. اگر توجه کنید حضرت آقا از آن روزی که نامگذاری سال‌ها را شروع کردند، همواره عناوینی اشتغال، اقتصاد، رونق تولید و امثالهم در نامگذاری‌ها بوده است. این یعنی خطری وجود دارد و به دنبال آن پتانسیل‌هایی هم وجود دارد. اگر ما در نمایشگاه حاضر نشویم، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و مصرف‌کننده ما را پیدا نمی‌کند. در واقع، این‌ها تهدیدی است که می‌تواند به فرصت تبدیل شوند.
این تولیدکننده صنعت تاسیسات افزود: من خودم اعتقاد دارم که به جای اعتراض به تاریکی، شمعی روشن کن؛ حضور در نمایشگاه هم برای من به منزله روشن کردن شمع است. یعنی من حضور پیدا می‌کنم تا خودم را به شرکت‌کننده‌های خارجی نشان دهم و قدرت برند ایرانی را به رخ مصرف‌کنندگان خارجی بکشانم.
جوهری با اشاره به نوسانات نرخ ارز به فرصت پیش‌آمده از این تهدید پرداخت و گفت: بالا رفتن نرخ ارز اگرچه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد کرد، اما فرصت‌هایی را هم فراهم کرده که به راحتی می‌توان کالاهای خود را به کشورهای منطقه صادر کنیم و نیاز منطقه را تامین کنیم. این هم تهدیدی است که به فرصت تبدیل شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;