بهره برداری از خط لوله جایگزین آبرسانی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از بهره برداری از ۱۶ کیلومتر خط لوله جایگزین خط اول آبرسانی میناب – بندرعباس خبر داد.


هوشنگ ملایی در این خصوص گفت: فاز اول طرح نوسازی خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس به طول ۱۶ کیلومتر به بهره برداری رسید.


وی به فرسودگی شدید در خطوط انتقال آبرسانی از میناب به بندرعباس اشاره کرد و ادامه داد: شاخص بهره‌مندی آب به تأمین آب و فرسودگی خطوط بستگی دارد.


ملایی با بیان اینکه خط آبرسانی میناب – بندرعباس عمر بالایی دارد، اظهار داشت: قدمت خط اول آبرسانی میناب – بندرعباس به بیش از ۴۰ سال پیش باز می‌گردد که با اجرای طرح نوسازی با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، این خط آبرسانی که فرسودگی بالایی نیز دارد از مدار بهره برداری خارج می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به هدف این طرح افزود: این طرح با هدف جلوگیری از هدر رفت آب به دلیل فرسودگی خط اول آبرسانی و نشتی‌های متعدد و همچنین در راستای تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر اجرا می‌شود.


وی افزود: فرسودگی خطوط انتقال و هدر رفت آب باعث می‌شود در این روزها که همه شهرها و روستاهای استان به دلیل خشکسالی با کمبود آب مواجه هستند مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی تشدید شود.


ملایی در پایان تصریح نمود: کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌گیرند تا طرح نوسازی خط انتقال در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد و این هدررفت‌ها کاهش یابد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;