بهترین و ساده ترین روش روشن کردن پکیج چیست؟

روشن کردن پکیج کار چندان مشکلی نیست اما در سال‌های اخیر تنوع مدل‌های متفاوت از انواع پکیج و روش‌های متفاوت برای روشن کردن هر یک از آن‌ها سبب شده که حتی روشن کردن پکیج نیز به علم و دانش کافی نیاز داشته باشد. در سال‌های اخیر مدل‌های متفاوتی از انواع پکیج به بازار عرضه شده که هر یک دارای عملکرد متفاوتی هستند، برخی از آن‌ها به سادگی و در یک مرحله ساده روشن می‌شوند این در حالی است که برخی مدل‌ها نیاز به انجام اقدامات خاصی دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌های روشن کردن انواع پکیج بپردازیم.
نکات مهم در زمان روشن کردن پکیج
همانطور که در مطالب فوق عنوان شد مدل‌های متفاوتی از پکیج‌ها در بازار وجود دارند که نحوه روشن کردن آن‌ها در کلیات به یک شکل و از نظر جزئیات کمی با هم متفاوتند، ما در ادامه به بررسی روش‌های روشن کردن پکیج برای هر برند خواهیم پرداخت اما پیش از آن لازم است چند نکته را رعایت کنید.
در گام اول لازم است که مخزن دستگاه پر آب شود و این فشار باید بین ۱ تا ۱٫۵ بار باشد، در صورت کم بودن فشار آب به صورت شبانه‌روزی برای اینکه در زمان روشن کردن پکیج مشکلی ایجاد نشود می‌توانید از انواع پمپ آب خانگی استفاده کنید.
دوشاخه پکیج را به برق متصل نمایید، توجه داشته باشید که برق مورد نیاز برای ایجاد اتصال قوی ۲۲۰ ولت است و در صورت عدم دسترسی به برق با ولتاژ بالا می‌توانید از موتور برق استفاده کنید که البته این شرایط برای مکان‌های دور از شهر و صعب‌العبور است.
روشن کردن انواع مدل‌های پکیج
پس از انجام مراحل فوق حالا می‌توانید پکیج را روشن کنید که البته روشن کردن پکیج در مدل‌های مختلف تقریبا متفاوت است و شامل موارد زیر هستند:
روشن کردن پکیج بوتان
بوتان مجموعه متنوعی از مدل‌های مختلف است که هر یک به شکل کاملا یکسان و بر اساس مراحل زیر روشن می‌شوند:
   روی بدنه‌ی پکیج ۳ دسته و یک چراغ وجود دارد، دسته اول فشار آب، دسته دوم قابلیت تنظیم دمای مدار گرمایش و دسته سوم قابلیت تنظیم آب گرم و در نهایت چراغ موجود چگونگی عملکرد شوفاژ را به نمایش می‌گذارد.
توجه داشته باشید که روی دسته دوم، سه حالت وضعیت قابل اجراست که هر یک برای زمان‌های به خصوص تعبیه شده‌اند:
  • علامت شیر آب در پایین برای تابستان
  • علامت پاور بیانگر قطع موقت و راه‌اندازی مجدد
  • علامت شوفاژ یا رادیاتور برای زمستان
برای روشن کردن پکیج بوتان در مدل‌های متفاوت می‌بایست در اقدام اول شیر گاز را باز و سپس آن را به برق متصل کنید.
در این مرحله ابتدا باز بودن شیر رفت و برگشت رادیاتور و آب سرد پکیج را چک کنید و پس از آن فشار بار را روی ۱٫۵ تنظیم کنید.
دسته دوم یا همان انتخاب وضعیت را در وسط روی حالت روشن قرار دهید، اگر قصد دارید از حالت تابستانه استفاده کنید باید دسته را برخلاف عقربه‌ها بچرخانید و روی علامت شیر آب قرار دهید. به خاطر داشته باشید که برای حالت زمستان دسته را موافق عقربه‌ها چرخانده و روی علامت شوفاژ قرار دهید. در مرحله آخر نیز می‌توانید با استفاده از دسته تنظیم دما، بازه دمایی دلخواه خود را انتخاب نمایید.
روشن کردن پکیج ایران رادیاتور
ایران رادیاتور نیز یکی از تولیدکنندگان است که مدل‌های متفاوتی از تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کند اما در نهایت تمامی آن‌ها به یک روش واحد روشن می‌شوند که شامل موارد زیر است:
روی بدنه‌ی پکیج‌های ایران رادیاتور ۵ علامت وجود دارد که شامل سه دسته، یک پنل دیجیتالی و یک عقربه سنجش.
  • دسته اول که حاوی علامت شیرآب است برای تنظیم دمای آب گرم است
  • دسته دوم دمای مدار گرمایشی رادیاتورها را تنظیم می‌کند
  • دسته سوم برای تنظیم حالت تابستان، آف OFF و زمستان به کار می‌رود.
  • پنل دیجیتال کدهای خطای عملیات، اطلاعات عملکرد و دمای پکیج را به نمایش می‌گذارد
  • عقربه سنجش نیز فشار مدار شوفاژ را به نمایش می‌گذارد
برای روشن کردن پکیج رادیاتور در مدل‌های مختلف  نیز دقیقا عملیات مشابه با پکیج بوتان انجام می‌دهید با این تفاوت که با استفاده از پنل دیجیتالی نصب شده روی بدنه‌ی پکیج به سادگی می‌توانید تمامی اطلاعات و مراحل عملیات را چک و در صورت مشکل به راحتی عیب‌یابی کنید.
نتیجه‌گیری
روشن کردن پکیج نیاز به دانش خاصی ندارد اما اگر بدون تجربه یا آگاهی این اقدام را انجام دهید ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. توجه به نکات عنوان شده از اهمیت زیادی برخوردار است به یاد داشته باشید که در مناطق کم آب حتما باید از پمپ آب استفاده شود، البته برخی از پکیج‌ها به دلیل داشتن قدرت بالا از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;