برگزاری سمینار تخصصی تاسیسات مکانیکی ساختمانهای بلند

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از نظام مهندسی آذربایجان شرقی،سمینار تخصصی تاسیسات مکانیکی ساختمانهای بلند با سرفصلهایی چون مقدمه و تعاریف، وجوه تمایز ساختمانهای بلند با ساختمانهای معمولی و … توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان وشرکت مبنا با حضور مهندسان رشته مکانیک برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این همایش مهندس ایرج شهین باهر رئیس سازمان گفت: با توجه به توسعه شهرها در دهه های اخیر مهاجرت ها از شهرها به روستاها افزایش یافته، بطوریکه در سالهای گذشته درصد سکونت روستا و شهر جایشان را باهم دیگر عوض کرده اند. براساس این گزارش وی ادامه داد: یعنی در دهه پنجاه نزدیک شصت درصد جمعیت مان در روستاها ساکن بودند ولی در حال حاضر نزدیک شصت و پنج الی هفتاد درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی افزود: از طرفی با توجه به افزایش خدمات و رفاه در شهرها و محدودیت زمین سبب افزایش قیمت زمین در شهرها شده است. این موضوع عاملی است برای اینکه ساخت و سازها بطرف بلند مرتبه سازی سوق پیدا بکند. البته دست آوردهای جدید مهندسی هم کمک می کند تا این اتفاق بیفتد و در شهر تبریز علیرغم اینکه این شهر در روی خط زلزله قرار دارد، این اتفاق افتاده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه رشته مکانیک در رونق بخش بلند مرتبه سازی گفت: مشخصا در بحث بلند مرتبه سازی می شود گفت که مهندسان مکانیک و تاسیسات یکی از اصلی ترین گروههایی هستند که اگر وجود آنها نبود امکان بلند مرتبه سازی نیز وجود نداشت. ایرج شهین باهر ادامه داد: چون اصلی ترین سیستمی که امکان بلند مرتبه سازی را برای ما میسر می کند موضوع ساخت آسانسور است، اگر آسانسور اختراع نمی گردید به جرات می توان گفت که امکان بلند مرتبه سازی نیز وجود نداشت.
در ادامه مراسم دکتر نجفی شهردار کلانشهر تبریز نیز ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت مهندسی در اداره شهرها اظهار داشت: در کشور ما به قدری افراد دانشمند، فنی، هوشمند و با تخصص و کاردان وجود دارد که اگر بتوانیم از تخصص و فن آنها استفاده بکنیم می توانیم توسعه کشور را بیش از بیش جلو ببریم. وی ادامه داد: خدمات فنی و مهندسی یکی از مزیتها و افتخارات بزرگ و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است این موضوع بخاطر انسانهایی است که در این جهت تعهد و تخصص دارند.
لازم به ذکر است که این سمینار تخصصی به مدت یک روز در محل تالار اندیشه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز در پارک ائل گلی تبریز با حضور مسئولان و اعضای هیات مدیره و نیز مدیران شهری و استانی برگزارگردید.

 

پایان خبر/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;