بررسی کارها و اقدامات تیم قبلی وزارت راه

آیا نظام مهندسی با تیم جدید پاک می‌شود؟

تیم قبلی وزارت راه و شهرسازی تفکرات شخصی خود را برتر از قانون و مبنای سنجش و معیار همه تصمیمات قرار می‌داد و به همه ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان نگاه ابزاری داشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ادعای اخیر مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان مبنی بر عزم راسخ برای مقابله با فساد، از لحاظ شکلی، مشابه ادعای تیم قبلی وزارتخانه است، لکن به دلایل زیر از لحاظ ماهوی، تفاوت اساسی دارد؛
۱-تیم قبلی شعارگرا بود و تیم فعلی عمل‌گراست تیم قبلی وزارت راه و شهرسازی، صرفاً ادعای مبارزه با فساد و انحراف در سازمان نظام مهندسی ساختمان را می‌نمود و در عمل با ابلاغ بخشنامه‌های مفسده‌زا، ریشه‌های فساد را آبیاری می‌نمود تلاش پیوسته برای ایجاد حق انتخاب مهندس ناظر توسط بسازبفروش را می‌توان شاه‌بیت اقدامات مفسده‌زای تیم قبلی دانست. اما تیم فعلی وزارت‌خانه در عین اعتقاد و التزام به اصل لزوم عدم وجود ارتباط مالی بین ناظر و بسازبفروش، مبادرت به رفع ایرادات و حفرات فرآیند ارجاع نظارت کرده است.
۲- تیم قبلی، آدرس غلط می‌داد و تیم فعلی دست روی آدرس‌های صحیح گذاشته است تیم قبلی وزارت راه و شهرسازی، بدنه جامعه مهندسی ساختمان را متهم به امضاءفروشی می‌نمود تا به این‌ طریق، توجهات را از شرکت‌های صوری و تشکیلات سهم‌خواه در حوزه مهندسی ساختمان منحرف سازد و لکن، تیم فعلی وزارت، بدنه جامعه مهندسی ساختمان را مبرّای از هرگونه اتهام می‌داند و اتفاقا از مهندسان برای مقابله با باندهای انحرافی، استمداد می‌طلبد.
۳- تیم قبلی وزارت راه و شهرسازی، تفکرات شخصی خود را برتر از قانون و مبنای سنجش و معیار همه تصمیمات قرار می‌داد و به همه ارکان سازمان، نگاه ابزاری داشت و در نقطه مقابل، محور اقدام و عمل تیم فعلی، فقط و فقط، قانون است. تیم قبلی، برای وجاهت‌بخشی به اقدامات خود، در مقام و جایگاه مفسر قانون قرار می‌گرفت و حتی مبادرت به خلق قانون می‌کرد تا به این‌ طریق موجبات درهم‌ریختگی و نارضایتی قانون‌گرایان را فراهم می‌ساخت. اما تیم فعلی وزارت راه و شهرسازی، قانون را معیار تصمیمات و اقدامات خود قرار داده است.
۴- تیم قبلی، به شورای انتظامی نگاه ابزاری داشت و این رکن سازمان را ابزاری برای برخورد با متخلفان قلمداد می‌نمود و تا آخرین روزها نیز از تلاش برای به‌کارگیری از این ابزار جهت قلع و قمع مدافعان حریم سازمان دریغ نورزید و لکن تیم فعلی، شورای انتظامی را رکن نظارتی سازمان می‌داند و معتقد است که این رکن، باید مبرّای از هرگونه شائبه در تصمیمات باشد.
تیم فعلی وزارت راه و شهرسازی، به درستی، رگ‌های انحراف را شناسایی کرده و تمرکز خود را متوجه این شریان‌های مفسده‌زا  کرده و با پرهیز از شعارگرایی و هم‌آوای با جریان عمومی کشور، در جهت منهدم‌سازی زیستگاه منحرفان، استوار به جلو می‌رود و آن‌طور که معلوم است، خط قرمزی نیز ندارد و مسلم است که هم‌پیمایی بدنه پاک جامعه مهندسی با این جریان، عن‌قریب دامن نظام مهندسی ساختمان کشور را از آلودگی تطهیر خواهد کرد.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;