برای جلوگیری از آتش‌سوزی، ایمنی هودها را جدی بگیرید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه سالانه عدم توجه به سلامت هودها برخی از حوادث را رقم می‌زند گفت: لزوم رعایت فاصله مناسب میان گاز و هود یکی از نکات بسیار مهم است.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید جلال ملکی، در این باراه اظهار کرد: هود یکی از اجزای آشپزخانه است که شاید برخی مواقع به سلامت و ایمنی آن توجه مناسبی نشود، در حالی که با توجه به موقعیت قرارگیری هودها در آشپزخانه‌ و اینکه در معرض شعله هستند، باید به ایمنی آن توجه شود.
وی گفت: نصب هودها باید شیوه خاص خود را داشته باشد به طوری که حتما باید برای نصبش از پیچ‌ و رول پلاک استفاده شود و از نصب هود به طوری که با دیوار پشت خود درگیر نشود خودداری شود. هودها باید به دیوار یا کابینت اطراف خود اتصال محکمی داشته باشند.
به گفته وی سالانه عدم توجه به سلامت هودها برخی از حوادث را رقم می‌زند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر لزوم رعایت فاصله مناسب میان هود و صفحه گاز نیز گفت: لزوم رعایت فاصله مناسب میان گاز و هود یکی از نکات بسیار مهم است. فاصله میان این دو نباید کمتر از ۷۰سانتی متر باشد، چرا که اگر اینگونه باشد در صورت روشن کردن شعله، خطر ذوب شدن، سوختن برخی از فیلترها و حتی سوختن یا آتش‌گرفتن موتور هود در کمین خواهد بود. اگر فاصله ایمن بین هود و گاز رعایت شود عملکرد هود در این زمینه‌ها مطلوب خواهد بود.
ملکی نحوه اتصال به برق هودها را نیز یکی از نکات بسیار مهم دانست و گفت: طی سال‌های‌ گذشته شاهد وقوع حوادثی مرتبط با هودها بوده‌ایم به همین جهت باید بیش از پیش به مسئله ایمنی آن‌ها توجه شود. به عنوان مثال یکی از نکات بسیار مهم دیگر این است که سیم برق این وسیله حتما باید از بالای آن صورت گیرد. همچنین نباید برق را به پریزهای زیر هود وصل کرد چرا که این اقدام، سیم برق را در معرض خطر حریق قرار می‌دهد و موجب آتش سوزی خواهد شد.
وی افزود: همچنین می‌توان از محافظ‌ها برای کابل برق استفاده کرد تا در صورت وقوع نوسانات برقی دستگاه آسیب نبیند و دچار اتصالی نشود. بهتر این است که سر راه کابل برق هود به برق شهری از محافظ الکترونیکی مخصوص استفاده شود تا در نوسانات احتمالی برق شهر، بُرد و موتور دستگاه آسیب نبیند.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;